پژوهش های پیش رو


پژوهش های پیش رو

انجمن جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران به منظور توسعه و تحول کارکردی مربوط به ارتقاء جایگاه علمی این انجمن و اعضای آن، برنامه هایی را بر ای آینده در دست بررسی و اقدام دارد که در قالب برنامه استراتژیک پنج ساله به شرح ذیل تهیه و تدوین گردیده است:

برنامه استراتژیک پنج ساله انجمن جغرافیا و برنامه­ ریزی مناطق مرزی ایران

با توجه به اهداف و چارچوب­ های پژوهشی این انجمن، مقرر است طی پنج سال آینده جایگاه علمی و پژوهشی آن در سطح انجمن­ های علمی درجه یک ارتقا یابد. بدین منظور برنامه ­های استراتژیک ذیل طی این مدت پی­ جویی و عملیاتی خواهد گردید:

۱-    ارتقا تعداد اعضای پیوسته به حداقل ۲۰۰۰ نفر

۲-    انعقاد تفاهم­نامه و قرارداد همکاری با سایر سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی حداقل ده مورد.

۳-    تدوین و چاپ تالیفات علمی مرتبط با موضوع نواحی مرزی حداقل ده مورد.

۴-    برگزاری همایش­ های ملی ­ومنطقه­ ای بمنظور تاثیرگذاری برامر امنیت و توسعه ­ملی ومنطقه­ ای، حداقل پنج مورد.

۵-    برپایی نشست ­های­ علمی توسط­ کمیته ­های­ علمی- تخصصی بامشارکت­ ادارات، سازمان ها و ارگان ­های بخش خصوصی، عمومی و دولتی حداقل بیست و پنج مورد.

۶-    پیگیری اخذ مجوز و راه ­اندازی مجله تخصصی انجمن و ارتقای آن در سطح علمی- پژوهشی که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و رتبه علمی- پژوهشی با نوع  A را کسب نماید.

۷-    ارتقای نقش انجمن در مديريت علمي كشور با ايفاي نقش مرجعيت علمي در سطح ملی.

۸-    برپایی­ كرسي­ های­ نظريه ­پردازي ­و آزادانديشي درحوزه علم وفناوري ­و تولید علم درحوزه­ کارکردهای­ مرزی.

۹-    برپایی سخنراني‌هاي علمي اعضاء و هيئت مديره انجمن جهت بسط و گسترش دستاوردهای علمی برای دانشجویان و سایر کاربران و علاقمندان بخش خصوصی و دولتی.

۱۰-    برپایی دوره­ های آموزشی وكارگاه­ های علمی- تخصصي جهت بسط وگسترش دستاوردهای علمی برای دانشجویان و سایر کاربران و علاقمندان بخش خصوصی و دولتی.

۱۱-    انجام طرح ها و پروژه­ های تحقیقاتی و ارزيابي و مميزي طرح ­ها حداقل به تعداد ده طرح.

۱۲-    ارایه مشاوره و همکاری با ارگان­ها و نهادهای سیاستگذار دولتی (نهاد ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و غیره) و نهادها و ارگان ­های غیردولتي.

۱۳-    بسط و گسترش فعالیت­ های انجمن در سطح ملی و عضویت در اتحادیه­ ها و انجمن ­های ملی.

۱۴-    شرکت در برگزاری نمایشگاهای ملی و منطقه­ ای حداقل به تعداد ده مورد.

۱۵-     همکاری علمی با مراکز نظامی و انتظامی در هدایت پایان­نامه ­ها و رساله ­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت انجام پروژه ­های تحقیقاتی مرتبط با امور امنیت و توسعه نواحی مرزی ایران.

۱۶-    همکاری علمی با مراکز نظامی و انتظامی در ارایه پروژه­ های تحقیقاتی مرتبط با امور امنیت و توسعه نواحی مرزی کشور از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعنوان پروژه ­های کسر خدمت.