اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم «گرامیداشت روز مادر و تجلیل از مقام والای زن» برگزار شد

مراسم «گرامیداشت روز مادر و تجلیل از مقام والای زن» برگزار شد

مراسم «گرامیداشت روز مادر و تجلیل از مقام والای زنان» ظهر روز چهارشنبه در سالن ورزشی کوثر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر رضایی رئیس دانشگاه طی سخنانی، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: همان‌گونه که می‌دانید زنان شاغل در دانشگاه علاوه بر نقش مادرانه‌ای که به عهده‌ دارند، در خارج از خانواده هم به تلاش و کوشش مضاعف خود ادامه می‌دهند که از این منظر رسالت خطیر و حساسی را به دوش می‌کشند.

وی افزود: بی‌تردید هر خانواده‌ای که به موفقیت دست می‌یابد مرهون تلاش و کوشش زن آن خانواده است که با فراهم نمودن شرایط مناسب زمینه موفقیت و کامیابی را برای خانواده مهیا می‌سازد.

ایشان تصریح کرد: همه ما می‌دانیم با شروع انقلاب اسلامی زنان جامعه ما دوشادوش مردان در تمام عرصه‌ها، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه درزمینه های علمی و ورزشی توانسته‌اند ضمن کسب موفقیت، حائز رتبه‌های برتر شوند.

وی اظهار داشت تا شرایطی فراهم گردد تا زنان شاغل در دانشگاه بدون دغدغه بتوانند بهتر و موفق‌تر کارهای خود را به انجام برسانند.

حجت‌الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه هم طی سخنانی در زمینه مقام و منزلت زنان به ذکر روایتی از پیامبر اسلام پرداخت و گفت: پیامبر گرامی (ص) به این دلیل نام فاطمه را برای دخترشان برگزیدندکه حضرت زهرا (س) بهشت است و بهشت آفرین و تمام دوستداران ایشان تناسبی با دوزخ و جهنم که مظهر زشتی‌ها و پلیدی‌هاست ندارند.

ایشان افزود: امیدواریم همه ما هم که دوستدار ایشان هستیم، در دنیا و آخرت با بهشتیان همراه و محشور گردیده و با این عنوان که اوصاف ایشان در وجود ما هم باشد وارد بهشت شویم.

گفتنی است این مراسم به همت مرکز زنان وخانواده و پشتیبانی ریاست دانشگاه و با حضور مشاوران زنان وخانواده دستگاه های اجرایی برگزارشد.

لازم به ذکر است مراسمی مشابه با حضور اعضای هیئت علمی زن  و هیئت رئیسه دانشگاه در شامگاه روز شنبه در استاد سرای دانشگاه انجام گردید 

امتیاز به خبر :