اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

کارگروه همکاری‌های علمی با کشور عمان برگزار شد

کارگروه همکاری‌های علمی با کشور عمان برگزار شد

نشست کارگروه همکاری‌های علمی با کشور عمان با حضور دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان، دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه، معاونین آموزشی و پژوهشی، مدیر امور بین‌الملل، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و رئیس مرکز رشد واحدهای فناور در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دفتر بین‌الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر رضایی طی سخنانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و پتانسیل‌های استان، ازجمله هم‌مرز بودن با کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و عمان و همچنین توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان سخنانی ایراد نمود.

ایشان در ادامه در مورد آمادگی دانشگاه برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی عنوان نمود: بر اساس سند راهبردی، دانشگاه شرایط و آمادگی کامل برای ارتقای تعداد دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه تا سقف 3 درصد تعداد کل دانشجویان دانشگاه را داراست.

در ادامه، دکتر علیزاده ضمن ابراز خرسندی از اخذ مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان از مهرماه 96 اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان از دانشگاه‌های مستعد بوده که اکنون با جذب دانشجوی بین‌المللی جزو دانشگاه‌های بهره‌مند کشور قرارگرفته است.

ایشان به نزدیکی میان استان سیستان و بلوچستان و عمان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های دو کشور می‌توانند بستر مناسبی برای گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی میان دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه‌های کشور عمان فراهم نمایند.

دکتر علیزاده در خاتمه یادآور شد تخصص‌های آکادمیک و خدمات آموزشی تنها محصولاتی هستند که تحریم ناپذیر می‌باشند.

در این نشست همچنین در خصوص تقویت منافع ملی در منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای، همکاری‌های آموزشی، پژوهش و فناوری مطالبی توسط حاضران مطرح گردید.

گفتنی است پس‌ازاین نشست دکتر علیزاده از امکانات و فضاهای آموزشی دانشگاه دیدن نمود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط