اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست توجیهی مسئولان حفاظت آزمون سراسری استان برگزارشد

نشست توجیهی مسئولان حفاظت آزمون سراسری استان برگزارشد

نشست توجیهی مسئولان حفاظت از آزمون های سراسری استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر روز دوشنبه دهم تیرماه  با حضور مسئولان حفاظت آزمون استان و شهرستان های مجری آزمون سراسری سال 1398در سالن اجتماعات سازمان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر محمد تقی زند وکیلی مسئول حفاظت آزمون استان هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی با همکاران به منظور برگزاری هر چه بهتر آزمون سراسری سال 98 و نیز آسیب شناسی و بررسی نقاط مثبت و کاستی های آزمون های قبلی عنوان نمود.

وی با اشاره به آمار کلی داوطلبان آزمون سراسری امسال عنوان کرد: امسال حدود یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار داوطلب در آزمون سراسری با یکدیگر به رقابت می پردازند که از این تعداد حدود پنجا ه و دو هزار نفر داوطلبان استان سیستان و بلوچستان می باشند. همچنین آزمون امسال نسبت به سال های گذشته دارای تفا وت هایی از جمله حضور اولین دوره از دانش آموختگان نظام آموزشی شش، سه، سه و نیز پذیرش داوطلبان در بعضی از رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی و شرط معدل است.

ایشان در ادامه تصریح کرد: آزمون سراسری حلقه ارتباطی است بین آموزش و پرورش و آموزش عالی  و برگزاری دقیق و بی عیب و نقص این آزمون مورد انتظار دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم و خانواده ها، برای راهیابی فرزندان شان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است، از این رو وظیفه و نقش ما در این رویداد ملی،  فراهم نمودن شرایط مطلوب برای برگزاری هر چه بهتر این آزمون است.

وی پس از بیان شرح وظایف مسئولان و عوامل حفاظت آزمون گفت: به طور کلی اگر به شرح وظایف حفاظت آزمون توجه کنیم کلید واژه هایی مانند: هماهنگی، کنترل، نظارت بر حسن اجراء و تاکید بر اجرای دستورالعملها ، وظایف دست اندر کاران حفاظت آزمون را به خوبی ترسیم می نماید.

گفتنی است در ادامه مسئولان حفاظت آزمون شهرستان های مجری به بیان نقطه نظرات و طرح دید گاه های خود پرداختند و درخاتمه این نشست جمع بندی گردید.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط