اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین معارفه نودانشجویان (ویژه پسران) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

آئین  معارفه نودانشجویان (ویژه پسران) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

آئین معارفه نو دانشجویان (ویژه پسران) شامگاه روز یکشنبه در محل تالار ملاصدرا دانشگاه و با حضور دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت به معرفی اجمالی دانشگاه پرداخت و اظهار نمود: دانشگاه سیستان و بلوچستان دانشگاه مادر و بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب شرق کشور است که تمامی دانشگاه‌های حال و حاضر استان همچون دانشگاه زابل، مجتمع عالی سراوان، دانشگاه ولایت ایرانشهر و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از دانشکده‌های زیرمجموعه این دانشگاه بوده‌اند و طی دهه‌های هفتاد و هشتاد از این دانشگاه مستقل گردیده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و با داشتن اساتید مجرب به فعالیت علمی و پژوهشی خود در استان ادامه می‌دهد. دکتر رضایی خاطرنشان کرد برخی از اساتید این دانشگاه در سطح کشور بنام بوده و حتی در کمیسیون های تخصصی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری حضور دارند.

ایشان دربخشی دیگر از سخنانش خطاب به دانشجویان گفت: از تابستان گذشته در حال بروز رسانی زیرساخت‌های خوابگاه‌های دانشگاه هستیم و امیدواریم تا سال آینده امکانات تمامی خوابگاه‌های دانشجویی بروز شود.

دکتر رضایی در پایان سخنانش گفت: کوشش شما در طول دوران تحصیل در دانشگاه فقط کسب مدرک نباشد. شما باید سعی و تلاش کنید تا در این دوران که بهترین زمان ممکن برای توانمندسازی و کسب مهارت است به یادگیری حداقل یک مهارت همت نمایید تا پس از فراغت از تحصیل به‌راحتی وارد بازار کار شوید.

حجه الاسلام آقا تهرانی دیگر سخنران این مراسم هم طی سخنانی بیان داشت: ورود به دانشگاه تجربه‌ جدیدی با فضای فرهنگی متفاوت است که با سایر مراحل زندگی و علایق و سلایق شما کمی متفاوت است. اینک که این گام را محکم و با طراوت برداشته‌اید سعی و تلاش نمایید در این مسیر باپشتکار و همت، سختی کسب علم و دانش را به جان بخرید تا به اهداف خود برسید.

وی خاطر نشان کرد دنیای امروز دنیایی نیست که  با درنگ و تامل آن را سپری کرد .اگر شما اراده کنید هیچکس نمی تواند شما را از رسیدن به اهداف شایسته زندگی تان منصرف نماید.

گفتنی است پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی ومعرفی معاونین دانشگاه از دیگر برنامه های آئین معارفه نودانشجویان بود.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط