اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

به مناسبت هفته پژوهش پنل تخصصی دانشگاه کارآفرین برگزار گردید

به مناسبت هفته پژوهش پنل تخصصی دانشگاه کارآفرین برگزار گردید

به مناسبت هفته پژوهش پنل تخصصی دانشگاه کارآفرین پیش از ظهر روز دوشنبه 18 آذرماه در محل مجتمع فن‌آوری و نوآوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان وبلوچستان، دکتر کریمیان اقبال معاون وزیر علوم در حوزه فناوری و بنیان‌گذار شهرک‌های علمی و فناوری و پارک‌های علمی و فن‌آوری که به عنوان سخنران در این پنل دعوت شده بود طی سخنانی گفت: یکی از مسائلی که از سال‌های گذشته مشاهده کردم تفاوت عمده میان دانشگاه‌های ایران و خارج بود و این‌که ما فقط کارشناس پرورش می‌دهیم.

وی افزود: از سال 73 سعی و تلاش بر این بوده است تا ارتباط مابین دانشگاه و صنعت ایجاد شود و اعتمادسازی میان آن‌ها افزایش یابد.

دکتر اقبالی خاطرنشان کرد: ایده ما ایجاد مراکز پژوهشی بود تا اعضاء هیات علمی از این طریق با صنعت ارتباط برقرار نمایند. ایشان ایجاد پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه را یکی از این ایده‌ها دانست.

وی در ادامه با برشمردن شاخص‌های رقابتی دانشگاه‌ها و معیارهای گوناگون در دانشگاه‌های معتبر دنیا مطالبی را به تفضیل مطرح نمود و گفت: ما برای پیشرفت و ترقی نیازمند تغییر و تحول هستیم و این مهم باید از خودمان شروع شود، این‌که ما منتظر تغییر دیگران باشیم هیچ‌گونه اتفاقی نخواهد افتاد.

دکتر کردی معاون پژوهشی و فن‌آوری هم با گرامیداشت هفته پژوهش در مورد ضرورت پرورش نسل ریسک‌پذیر و کارآفرین مطالبی را مطرح نمود و خواستار پیدا نمودن نقشه راهی مناسب برای ارتباط متقابل میان اساتید و دانشجویان برای ایجاد کارآفرینی گردید.  وی برگزاری هفته پژوهش به‌عنوان یکی از مسیرهای رسیدن به این مهم یادکرد.

در آغاز این نشست اساتید و محققان نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط