اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری پنل تخصصی تکنولوژی های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

برگزاری پنل تخصصی تکنولوژی های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

با عنایت و همکاری انجمن علمی مهندسی شیمی، شاخه دانشجویی انجمن مهندسی گاز ایران و دانشکده مهندسی شهید نیکبخت و گروه مهندسی شیمی، سمینار تکنولوژی های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پیش از ظهر روز سه شنبه 98/9/26 در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان  برگزار شد. این برنامه با هدف آشنایی دانشجویان رشته های مهندسی با جدید ترین تکنولوژی های مرتبط با صنایع نفت،  گاز و پتروشیمی،  و تشویق و ترغیب دانشجویان جهت پژوهش و تحقیق ، با حضور پرشور دانشجویان مقاطع مختلف و رشته های مهندسی برگزار گردید.

در ابتدای سمینار، جناب آقای دکتر مرتضی زیودار، مدیر گروه مهندسی شیمی و مسئول شاخه دانشجویی انجمن مهندسی گاز دانشگاه سیستان و بلوچستان توضیحاتی را پیرامون کارکرد و برنامه‌های شاخه‌ی دانشجویی برای هرچه بهتر بودن این انجمن و مفید بودن آن برای دانشجویان، بیان داشتند.

در ادامه ، مهندس منصور دفتریان، رئیس انجمن مهندسی گاز ایران توضیحات کامل و جامعی را در زمینه افزایش دانش‌پژوهی در دانشگاه‌ها و ضرورت وجود آن، بررسی تکنولوژی‌های جدید در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی و رویکرد جهانی ارائه نمود.ند ایشان اتکا به نیروهای جوان و خودباروی را رمز موفقیت در پژوهش های علمی دانسته و یادگیری زبان انگلیسی را کلید ورود به پژوهش های علمی بیان کردند .

ایشان از جدید ترین پژوهش های صورت گرفته در انجمن گاز نیز رونمایی کرده و با توضیحات جامع و کامل در مورد هر کدام از این پژوهش ها، دانشجویان را مورد تشویق و ترغیب قرار  دادند. در قسمت دیگر برنامه ایشان از تجربه های ارزشمند خود در زمینه نفت و گاز صحبت کردند و تجربه و علم را دو بال برای انجام پژوهش های علمی بیان کردند.

 از دیگر قسمت های برنامه که به شدت مورد استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفت، کارآفرینی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بود. ایشان خاطر نشان کردند که صنایع شیمیایی کوچک یکی از نقاط قوت کشورهایی همچون چین و کره جنوبی می باشد و دانشجویان با سطح تحصیلات لیسانس نیز به راحتی می توانند در این زمبنه ها فعالیت داشته باشند.

در ادامه سمینار ، جناب آقای پروفسور رهبر رحیمی درباره فعالیت های تحقیقاتی که در گروه مهندسی شیمی طی سالیان گذشته انجام شده بود و اینکه این پژوهشها در راستای پیشرفت کشور و اعتلای صنعت نفت و گاز کشور بوده و گلایه مندی از عدم حمایت وزارت علوم ، نفت و نیرو از طرح ها و پژوهش های دانشجویان صحبت کردند .

در پایان، پرسش و پاسخی مابین اساتید و دانشجویان و مهندس دفتریان صورت گرفت که سوالات حول محور وابستگی شرکت نفت و گاز به خارج بوده که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط