اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری پر استناد ترین پژوهشگر حوزه جغرافیای کشور راکسب نمود

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری پر استناد ترین پژوهشگر حوزه جغرافیای کشور راکسب نمود

دکتر عیسی ابراهیم زاده عضو هیات علمی دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی محیطی دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری پر استناد ترین پژوهشگر حوزه جغرافیای کشوررا کسب نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گزارش آذر ماه سال 1398، این پایگاه با بررسی عملکرد پژوهشگران ایرانی در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر برای دوره 5 ساله 1392 تا 1396 اقدام به شناسایی 78 نفر از پراستنادترین پژوهشگران هر رشته نموده است.

مطابق با روش شناسی فوق الذکر، علاوه بر محاسبه تعداد مطلق استنادات، سه شاخص نسبت تعداد کل استنادات به تعداد مقالات استنادکننده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و متوسط درصد خوداستنادی براساس تعداد استنادات نرمال شده نویسندگان نیز محاسبه گردیده است. به این ترتیب، نویسندگان یک دهم درصد برتر در هر رشته که حداقل در دوشاخص از سه شاخص فوق نمره قابل قبول داشته اند، در لیست نهایی قرار گرفته اند.

بر این اساس، در مجموع از 12 رشته مختلف علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری  78 پژوهشگر پر استناد حداقل امتیاز لازم را کسب نمودند. البته سهم رشته‌های مختلف از پژوهشگران پر استناد یکسان نبوده و تابعی از تعداد کل استنادها و نیز تعداد پژوهشگران هر رشته است. بیشترین سهم و تعداد پژوهشگر پر استناد به ترتیب متعلق به رشته‌های مدیریت، علوم تربیتی، اقتصاد و مالی، علوم اجتماعی، ادبیات، روانشناسی و جغرافیا بوده است.

بر اساس اعلام پایگاه  ISC   دکتر عیسی ابراهیم زاده عضو هیات علمی دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی محیطی دانشگاه سیستان وبلوچستان رتبه دوم کشوری پر استناد ترین پژوهشگر حوزه جغرافیای کشور و تنها استاد پر استناد دانشگاه کسب نموده است.

امتیاز به خبر :