اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

گشایش اولین کنفرانس بین المللی یافته‌های نوین در بیوتکنولوژی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

گشایش اولین کنفرانس بین المللی یافته‌های نوین در بیوتکنولوژی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

اولين کنفرانس بين المللي يافته هاي نوين در بيوتکنولوژي روز سه‌شنبه بيست ونهم فروردين ۹۶ با حضور محققان و پژوهشگران در تالار امام رضا (ع) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این کنفرانس در قالب انجام پروژه‌های مشترک علمی با همکاری کشور پاکستان به مدت دو روز برگزار می‌شود. دکتر لگزیان دبیر اجرایی این کنفرانس در حاشیه برگزاری این کنفرانس ضمن اظهار این مطلب گفت: در این کنفرانس اساتید و محققانی از دانشگاه‌های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و کرمان آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در این شاخه از علم ارائه می‌نمایند.

وی در مورد محورهای مورد بحث در این کنفرانس گفت: محورهایی که طی برگزاری این کنفرانس مورد بحث و مباحثه علمی قرار می گیرد، شامل: بیوتکنولوژی پزشکی بیوتکنولوژی جانوری و گیاهی، بیوتکنولوژی دریا، بیوتکنولوژی صنعتی، سوخت‌های زیستی، اخلاق زیستی در بیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک در بیوتکنولوژی می‌باشد.

ایشان در مورد مقالات دریافتی این کنفرانس گفت: تعداد مقالاتی که به دبیرخانه این کنفرانس رسیده ۴۳۲ مقاله بوده که از این تعداد ۳۵۰ مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته‌شده است. وی افزود: از این تعداد مقالات ۲۰ مقاله برای سخنرانی و مابقی به‌صورت پوستر در بخش جنبی کنفرانس ارائه می‌گردد.

دکتر کردی معاون پژوهشی دانشگاه، طی سخنانی درزمینه ی لزوم و اهمیت برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها گفت: همه ما اعتقاد داریم هر نشست علمی محتوی و مضمونی دارد که همه به یک نقطه و هدفی تعریف‌شده ختم می‌گردد و آن نقطه و هدف موجبات ارتقاء پیشرفت ما را در جامعه فراهم می‌نماید.

وی افزود: اگر ما بتوانیم جواب درست و منطقی برای این اهداف پیدا نموده و با هدایت به جلو قدم بگذاریم می‌توانیم نسل‌های خلاق و مستعد تربیت نماییم.

وی در ادامه سخنانش به قدم‌های لازم جهت محقق شدن این اهداف اشاره کرد و گفت: لازمه حرکت در مسیر درست، برداشتن قدم‌هایی است که اولین آن داشتن برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و درازمدت بر روی هوش نسل جوان و خلاق جامعه است.

وی اظهار داشت: فقط با سرمایه‌گذاری بر روی هوش نسل خلاق و برنامه‌ریزی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که می‌توان این خواسته‌ها را به فعلیت رساند.

دبیر علمی این کنفرانس، درک نیازمندی‌ها و قدرت شناسایی منابع را دومین قدم پیشرفت رو به ‌جلو دانست و اذعان نمود: در دنیای امروز ملت‌هایی باهوش هستند که قدرت شناسایی منابع را داشته باشند و با فرهنگ سازی در تمام زمینه‌ها، اعم از فرهنگ تولید و فرهنگ مصرف در این مسیر حرکت می‌نمایند.

وی داشتن ارتباطات را آخرین مرحله از رشد و توسعه دانست و خاطرنشان ساخت فقط با ارتباط و مبادله علم و دانش و فناوری در تمامی زمینه‌ها است که می‌توان با دنیا همگام شد.

وی در خاتمه گفت: دنیای امروز به‌جایی رسیده است که کارهای کلان مدیریتی را به جوانانی با محدوده سنی ۲۵ سال واگذار می‌نمایند چراکه بهره‌وری، خلاقیت و قدرت ریسک در آن‌ها بسیار بالاست.

گفتنی است در ادامه کنفرانس پروفسور اشرف معاون وزیر علوم پاکستان و رییس بنیاد علوم پاکستان و خانم دکتر فرنوش جعفر پور محقق و پژوهشگر، از پژوهشکده رویان و دیگر دانشمندان مقالات تخصصی خود را ارائه نمودند.

امتیاز به خبر :