اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت رئیسه و روسای دانشکده ها

 نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با هیئت رئیسه و روسای دانشکده ها

نشست دکتر باقری معاون وزیر و رئیس هیئت های ممیزه و هیئت های امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد ازظهر روز سه شنبه چهارم مهرماه با هیئت رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این جلسه معاون وزیر طی سخنانی در مورد لزوم وشیوه رسیدن به اهداف مهم و آرمان گرا ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه موفق دانشگاهی است که جایگاه خودش را پیدا نموده، بتواند با محیط و جامعه در ارتباط باشد و این ارتباط را هر روز گسترش دهد.

ایشان افزود: دانشگاه بایستی آرام آرام به سوی دانشگاه کارآفرین حرکت نماید و با علم روز در جهت روشنگری و تربیت نسل های آینده همت نمایند.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) با این مضمون که "یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است" افزود: دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی برای رفع مشکلات مردم و جامعه بایستی بیشتر به تفکر و اندیشه بپردازند.

دکتر باقری در بخش دیگری از سخنانش در مورد وظیفه مهم دانشگاه ها گفت: ما دانشگاهیان وظیفه خطیری در قبال مسئولیتی که جامعه به عهده ما گذاشته داریم چرا که باید چالش ها و مشکلاتی را که فراروی جامعه است را به نحو احسن حل نمائیم.

معاون وزیر افزود: محیط دانشگاه طوری است که با شایسته سالاری معنا و مفهوم پیدا می نماید ضمن آن که باید از تبعیض بپرهیزیم و در صورتی که مسئولیتی به فردی واگذار می شود از آشنایی آن شخص با ضوابط و مقررات آگاه باشیم.

ایشان خاطر نشان کرد: ما بایستی برای افزایش توان و بنیه علمی اساتید فرصت های مطالعاتی را افزایش دهیم و به این فکر نکنیم که این کار موجب هدر رفتن سرمایه در کشور می شود. چرا که اعضای محترم هیئت علمی با تجربه اندوزی می توانند روی مهارت آموزی نسل آینده نقش داشته باشند. البته باید اذعان نمود که داشتن زیرساخت هایی همچون آزمایشگاه و امکانات علمی، لازمه انجام این کار است.

وی در مورد ویژگیهای یک مدیر کار آمد گفت: مدیر بایستی ضمن پرهیز از احساسات و در نظر گرفتن منافع سیستم قاطع و شجاع باشد و با ایجاد انگیزه و شور و شوق در زیر مجموعه، باعث دلبستگی آنان به محیط کار و دانشگاه گردد. چرا که اگر فرد نسبت به محیط کاری خود نفرت داشته باشد زمینه انتقال و گسترش و تزریق روحیه منفی در دانشگاه و دانشجویان را فراهم می نماید.

دکتر باقری ارتباط و تعامل دانشگاه با محیط و دستگاه های اجرایی خارج از دانشگاه را لازم و ملزوم دانست تا از این منظر اهداف متعالی دانشگاه و جامعه با سرعت بیشتری به جلو حرکت نماید.

ایشان در مورد اصلاح و باز مهندسی سیستم های موجود گفت: این امر یکی از دغدغه های موجود در جامعه و کشور است که باید درست و اصلاح شود چرا که عمل کردن بر طبق روال و سنوات گذشته همیشه کار معقول و درستی نیست زیرا موجبات حیف و میل و افزایش بودجه در جامعه را فراهم می کند.

وی در خاتمه در مورد وظیفه شناسی و انجام امور محوله با اشاره به بیتی از سعدی که می فرماید:

 "غرض نقشی است کز ما باز ماند؛

که هستی را نمی بینم بقایی"

خاطرنشان نمود: همه ما در مورد مسئولیتی که به عهده ما نهاده شده است وظیفه داریم، ضمن آن که مدیر موفق مدیری است که با تمام محدودیت ها و کمبود ها بتواند کارآمد و مثمر ثمر باشد و وظایف محوله را به نحو مطلوب انجام دهد. گفتنی است در ادامه این مراسم مسئولان و معاونین دانشگاه حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط