اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار معاون وزیر با نمایندگان و دبیران انجمن های علمی، کانونها و تشکل های دانشجویی دانشگاه

دیدار معاون وزیر با نمایندگان و دبیران انجمن های علمی، کانونها و تشکل های دانشجویی دانشگاه

دکتر باقری معاون وزیر و رئیس هیئت های ممیزه و هیئت های امنای وزارت علوم، صبح روز چهارشنبه پنجم مهرماه 96 با دبیران و نمایندگان تشکل های علمی و فرهنگی دانشگاه دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر باقری معاون وزیر طی سخنانی با گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس در مورد دغدغه ها و مشکلات صنفی فرا روی دانشجویان گفت:  ما در شرایطی قرار گرفته ایم که مشتاقان کسب علم و دانش دغدغه همه خانواده ها است. وی افزود: ما در حدود چهارونیم میلیون دانشجوی شاغل به تحصیل داریم که بایستی تمام نیروهای متخصص علمی جامعه را تامین نمائیم. ایشان خاطر نشان نمود وزارت بهداشت و علوم پزشکی فقط نیروی کادر درمان را تامین و تربیت می نماید ولی وظیفه ما تربیت نیروی متخصص آحاد جامعه است.

وی در ادامه افزود: سیاست دانشگاه های ما حرکت از مقطع آموزش کلاسیک به سمت و سوی دانشگاههای کارآفرین است چرا که آموزش عالی دنیا در این مسیر در حال گسترش است. ایشان در خاتمه گفت بسیاری از مسائل و مشکلات دانشجویی در دانشگاه ها قابل طرح و انجام است و در حیطه اختیارات دانشگاه ها است.

در این مراسم دکتر بندانی نیز با قدردانی از حضور معاون وزیر در جمع دانشجویان گفت: دکتر باقری با توجه به سابقه ارزشمند خود در زمان تصدی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات فرا روی دانشجویان به خوبی آشنا هستند و ما امروز و دراین نشست صمیمی امیدواریم به نتایج مطلوبی دست پیدا نمائیم.

وی در ادامه افزود: نگاه ما در زمینه فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجویان نگاهی باز و پویا است تا با توجه به دوری از مرکز بودن این دانشگاه، با انجام این گونه فعالیت ها بتوانیم این عزیزان را از آسیب پذیری های گوناگون حفظ نمائیم.

دکتر بندانی گفت: ان شاالله به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از مرکز رشد، نوآوری و شکوفایی در دانشگاه خواهیم بود تا از این طریق دانشجویان بتوانند ایده ها و خلاقیت های خودشان را اجراء نمایند.

ایشان از زیر ساخت های اینترنتی و توسعه ابر وایرلس در فضای خوابگاه ها یاد نمود تا دانشجویان بتوانند از نظر آموزش و پژوهش مشکل اینترنتی نداشته باشند. وی از افزایش پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت تا یک گیگا بایت خبرداد.

دکتر بلاغت، معاون فرهنگی دانشگاه نیز با ارائه گزارشی در مورد کانون ها و تشکلهای دانشجویی فعال در دانشگاه گفت:  هدف از برگزاری این نشست صمیمانه این بود که به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید نقطه نظرات و دیدگاه های دانشجویان را در زمینه مسائل گوناگون که به نوعی دغدغه دانشجویی است استماع نمائیم. وی در ادامه افزود: این دانشگاه دارای 47 انجمن علمی ، 36 نشریه و 4 تشکل دانشجویی فعال در دانشگاه است. وی گفت در طی سال گذشته 660 پیشنهاد در زمینه فعالیت های گوناگون فرهنگی داشته ایم .ایشان در ادامه به کسب عناوین و افتخارات گوناگون از سوی کانونها و تشکل های مستقر در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آماده همکاری با دانشجویان در زمینه تمام فعالیت های علمی و فرهنگی است.

درخاتمه این نشست دکتر باقری به سوالات مطروحه از سوی دانشجویان پاسخ گفت.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط