اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

هفتمین جلسه شب های خوابگاه با موضوع راهکارهای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر برگزارشد

هفتمین جلسه شب های خوابگاه با موضوع راهکارهای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر برگزارشد

هفتمین جلسه شب های خوابگاه با موضوع راهکارهای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر برگزارشد. درابتدا مجری مقدمه ای دررابطه بانحوه برگزاری و موضاعات جلسه های قبل برای کارشناس و دانشجویان بیان نمودند و سپس کارشناس جلسه از دانشجویان درمورد موضوع جلسه(پیشگیری از اعتیاد) سوال پرسیدند که به پیشنهاد دانشجویان ابتدا به چرایی گرایش به مواد مخدراعم از سیگار و قلیان پاسخ داده شد و به عواملی مانند 1-عدم علم و دانش کافی2-باورهای غلط 3-اطاعت ازگروه های هم سن و سال 4-محیط نامساعد خانواده 5-عدم پایبندی به دین 6-در دسترس بودن وارزانی مواد مخدر7-بیکاری 8- تبلیغات سوء 9 -کمبود اعتماد و عزت نفس اشاره شد.

درادامه کارشناس جلسه عوامل بالا را در سه شاخه عوامل فردی و خانوادگی و اجتماعی دسته بندی نمودند و ازنیمه جلسه به بعد در ارتباط باراهکارهای پیشگیری صحبت شد که عوامل اهمیت رسانه دراگاهی دادن علمی و عملی به مردم ــ ایجاداشتغال ــ کارکرد دولت و عوامل اجرایی توسط حضار دراین باب بیان شد.

 درپایان پس از ارائه نظرات متفاوت توسط دانشجویان کارشناس به جمع بندی مطالب پرداختند و بیان نمودند که هر یک از دانشجویان به عنوان سفیری جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در جامعه انجام وظیفه نمایند.

امتیاز به خبر :