اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

تهیه میکروسفرهای Microspheres پلیمری به عنوان الکترو کاتالیزور در دانشگاه سیستان وبلوچستان

تهیه میکروسفرهای Microspheres پلیمری به عنوان الکترو کاتالیزور در دانشگاه سیستان وبلوچستان

 

به گزارش روابط عمومی، آقای مهدی شه بخش دانشجوی دکتری شیمی تجزیه از گروه تحقیقاتی دکتر میثم نوروزی فر، برای اولین بار موفق به تولید میکروسفرهای پلیمری ، پلی (دوپامین کینون کروم (III) کمپلکس ) به عنوان الکترو کاتالیزور در فرآیند الکترو اکسایش ترکیبات فنلی شد.

ترکیبات فنلی از آلاینده های زیست محیطی بسیار مهم به حساب می آیند به گونه ای که آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) و اتحادیه اروپا (EU) این ترکیبات را در لیست مهم ترین آلاینده های زیست محیطی دسته بندی کرده اند. بنابراین اندازه گیری مقادیر ناچیز این آلاینده ها در نمونه های زیست محیطی از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است.

در میان روش های تجزیه ای برای اندازه گیری آلاینده های فنلی، در سال های اخیر روش تجزیه الکتروشیمیایی به دلیل سرعت بالا، ارزان بودن و سادگی بیشتر مورد توجه محققین واقع شده است. متاسفانه الکترود های اصلاح نشده از حساسیت و انتخاب پذیری خوبی برخوردار نمی باشند بنابراین محققین از روش اصلاح این الکترود ها برای افزایش حساسیت و انتخاب پذیری استفاده می کنند.

در این راستا، آقای مهدی شه بخش دانشجوی دکتری شیمی تجزیه از گروه تحقیقاتی دکتر میثم نوروزی فر، با استفاده از روش ساده، ارزان و سریع موفق به تولید میکروسفرهای پلیمری، پلی (دوپامین کینون کروم (III) کمپلکس) به عنوان الکترو کاتالیزور برای اصلاح الکترود خمیر کربن برای اندازه­ گیری همزمان ترکیبات فنلی شامل4-آمینو فنل، فنل و 4-نیترو فنل شدند.

گفتنی است نتایج این کار تحقیقاتی در بالاترین ژورنال در زمینه سنسورهای الکتروشیمیایی با عنوان Biosensors and Bioelectronicsبا ایمپکت فاکتور 7.780 با عنوان:

Poly(dopaminequinone-chromium(III)complex)microspheres as new modifier for simultaneousdetermination of phenolic compounds

(https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956566317307716)

در سال 2018 به چاپ رسیده است.

 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956566317307716

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط

فایل پیوست