اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

پیام رئیس دانشگاه در خصوص "اهم دستاوردها و خلاصه گزارش عملکرد دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1396" و معرفی راهبردهای دانشگاه در سال جاری

پیام رئیس دانشگاه در خصوص "اهم دستاوردها و خلاصه گزارش عملکرد دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1396" و معرفی راهبردهای دانشگاه در سال جاری

دکتر بندانی رئیس دانشگاه در خصوص "اهم دستاوردها و خلاصه گزارش عملکرد دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1396" و معرفی راهبردهای آن در سال جاری با تاکید بر مقوله کارآفرینی، استفاده از فناوری های نوین و مسئولیت های اجتماعی دانشگاه، پیامی به شرح ذیل صادر نمود.

بسمه تعالی

      دانشگاه سیستان و بلوچستان از بدو تاسیس خود در نزدیک به نیم قرن پیش، دارای جایگاهی حائز اهمیت در منطقه جنوب شرق کشور بوده و در این مدت توانسته است گام های موثری را در آموزش و تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد بردارد، اما امروزه نظر به سیاست گذاری های بالادستی و با توجه به چالش های مهم زیستی – منطقه ای، نقش و کارکرد مراکز آموزش عالی به شکل دیگری مورد بازبینی قرار گرفته و ماموریت گرا بودن دانشگاه ها در همه ی دنیا و خصوصاً در کشور ما مورد توجه جدی مدیران ارشد کشوری و منطقه ای واقع شده است. از این منظر دانشگاه سیستان و بلوچستان نظر به اهمیت و جایگاه ویژه آن در استان پهناور سیستان و بلوچستان و با توجه به فرصت ها و تهدیدهای بالقوه و بالفعل موجود، بنا دارد با هدف قرار دادن چند هدف عمده و ملموس، تمام مساعی، برنامه ریزی ها و توانمندیهای خود را معطوف داشته تا در راستای سند راهبردی مصوب دانشگاه و سایر اسناد بالادستی و با جلب مشارکت و مساعدت سرمایه های انسانی ارزشمند خود و همکاری سایر دستگاه های ذیربط منطقه ای و ملی، بتواند راه برون رفت از معضلات موجود و همچنین بهره مندی از ظرفیت های کم نظیر منطقه ای را در جایگاه اتاق فکر استان، مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. بدین لحاظ هدفمندی فعالیت های پژوهشی و گردهمایی های علمی در راستای ماموریت تعریف شده دانشگاه که در مجموعه اولویت های آن آمده است، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. امروزه مسئولیت های اجتماعی دانشگاه که مبتنی بر رویکرد کارآفرینی و استفاده از فناوری های نوین در همه رشته های دانشگاهی است خواستی معقول و ضروری محسوب می گردد. این امر در سال گذشته با افتتاح مجتمع فناوری و نوآوری، راه اندازه مرکز کارآفرینی، نمایشگاه کارآفرینی و فن بازار و همچنین توسعه مرکز فناوری اطلاعات (مرکز آپا، مرکز داده ها و مرکز محاسبات سریع) بطور جدی در کانون توجه دانشگاه قرار گرفته است. توجه به بحران آب و جستجوی راه های استفاده بهینه از این نعمت الهی، کاهش مصرف حامل های انرژی و توسعه انرژی های تجدید پذیر، آسیب های اجتماعی و معضلات حاشیه نشینی در کنار فرصت های کم نظیر این استان چون معادن غنی، موقعیت ترانزیتی و ژئوپلتیکی، گیاهان دارویی، جاذبه های فرهنگی و گردشگری از جمله مباحثی است که دانشگاه آنها را در سیاستگذاری های جاری خود مورد توجه جدی قرار داده است.
      خدای را شاکریم که در سال گذشته توفیقات ارزنده ای به همت همه دانشگاهیان عزیز و توجه و حمایت مسئولین ارشد استانی و ملی خصوصاً مدیران محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حاصل شد که برخی از آنها را در " اهم دستاوردها و خلاصه گزارش عملکرد دانشگاه سیستان وبلوچستان در سال 1396 " ملاحظه فرمودید. امید است با تشریک مساعی همه دلسوزان امر در سال جاری نیز بتوانیم کارنامه قابل عرضه ای در پیشگاه مخاطبان ارزشمندمان داشته باشیم. چون همیشه نقطه نظرات و انتقادات همه صاحبنظران و عموم دانشگاهیان و فرهیختگان را هدیه ارزشمندی می دانیم که به ما ارزانی می دارند تا با اصلاح خطاهای احتمالی با سرعت و دقت مطلوب، به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

با آرزوی توفیقات روزافزون
علیرضا بندانی
رئیس دانشگاه

 

امتیاز به خبر :