اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران از دانشگاه سیستان وبلوچستان

دیدار رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران از دانشگاه سیستان وبلوچستان

ماریا دوتسنکو، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، سه شنبه شب با رئیس و مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان دیدار وگفتگو کرد.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: این مرکز برای تامین منابع مورد نیاز علمی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان آماده همکاری نزدیک با این دانشگاه است.
دکتر علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن قدردانی از حضور  ماریا دوتسنکو، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و هیئت همراه  با اشاره به قدمت 42 ساله این دانشگاه گفت: هم اینک بیش از 16 هزار دانشجو در 415 رشته گرایش و 70 گروه آموزشی 11 دانشکده فعال این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه افزود: ارتباطات علمی و مستمر با دانشگاههای معتبر جهان، برگزاری چندین سمینار علمی بین المللی، برپایی دوره های مشترک تحصیلی با دانشکده های معتبر طرف قرارداد دانشگاه، استفاده از تجهیزات مدرن آموزشی و کمک آموزشی از جمله فعالیت های مهم این دانشگاه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: هم اینک 22 مجله علمی در دانشگاه منتشر می شود که از این تعداد هفت مجله به صورت بین المللی و به زبان انگلیسی است.
وی ادامه داد: همچنین 6 نشریه علمی تخصصی جدید این دانشگاه در حال سیر مراحل چاپ نخستین شماره خود هستند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تلاش گسترده در راستای اجرای طرح اسلامی کردن دانشگاه و ایجاد روحیه با نشاط و سرزنده با استفاده از امکانات متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و ورزشی سعی در فراهم کردن بهترین شرایط برای تحصیل دانشجویان داخل و خارج کشور در سیستان و بلوچستان شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در پذیرش دانشجویان خارجی به ویژه کشورهای همسایه این استان دارد گفت: هم اینک 20 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
ماریا دوتسنکو اظهار داشت: هم اینک 18 سازمان، صندوق و برنامه تخصصی زیرمجموعه سازمان ملل با دعوت دولت ایران در راستای منافع مردم این کشور فعالیت می کنند
وی افزود: با توجه به فعالیت و ارتباطات علمی بسیار خوب دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاههای معتبر دنیا مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برای در اختیار قرار دادن منابع اطلاعاتی سازمان ملل با این دانشگاه همکاری خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به رقابت های مقاله نویسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان را در وبسایت مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران منتشر خواهد کرد تا دانشجویان سیستان و بلوچستان همانند سایر دانشجویان در کشور و جهان بتوانند در این رقابت ها شرکت موثر داشته باشند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط