اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

جلسه کارگروه تعالی دانشگاه سیستان و بلوچستان

جلسه کارگروه تعالی دانشگاه  سیستان و بلوچستان

جلسه کارگروه تعالی دانشگاه با حضور رئیس و جمعی از دانشگاهیان در سالن کنفرانس سازمان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، در این مراسم دکتر بندانی طی سخنانی در مورد لزوم مشارکت و هم اندیشی تمام دانشگاهیان اعم از هیئت علمی ، کارمند و دانشجو، و مشارکت در طرح تعالی دانشگاه  گفت: طرح تعالی مصوبه هیئت محترم دولت است و این طرح به تمام وزارت خانه ها، منجمله وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و وزارت علوم هم از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواسته تا این طرح  را  اجراء نموده ، و نتایج اقدامات و راهکارهای انجام شده را هر شش ماه به وزارت خانه منعکس نمایند.

ایشان در مورد چارچوب و عملکرد این کارگروه هم ابراز نمود: در بحث تعالی ما دو کمیته داریم، یکی کمیته راهبری و دیگری کمیته اجرایی ، که کمیته راهبری شامل رئیس دانشکده و دو عضو هیئت علمی، و کمیته اجرایی شامل مدیر عمومی و یک عضو دیگر است که به صلاحدید رئیس دانشکده و یا کمیته راهبری انتخاب می گردد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش در زمینه سایر اقدامات فرهنگی هم خاطر نشان کرد: این کارگروه قصد دارد تا هر ماه یک شعار فرهنگی را مطرح نموده، که طرح" صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی آب و برق" به عنوان مهمترین سرلوحه کاری مورد توجه دانشگاه قرار گرفته است.

 دکتر بندانی ازمهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه به بحث بهینه سازی و استفاده درست و بجا در مصرف آب از طریق پرورش و کاشت گیاهان ساز گار با آب و هوای استان در دانشگاه اشاره نمود.

ایشان در خاتمه بیان داشت: ما از همه همکاران در واحدهای مختلف دانشگاه می خواهیم تا با یک ارزیابی کلی از دانشکده ها و حوزه های تحت امر خود، ما را در زمینه ی اتخاذ راهکار درست در جهت اصلاح و پیشگیری از اتلاف و هدررفت انرژی برق و آب و نیروی انسانی یاری دهند.

در آغاز مراسم نیز حجه الاسلام موسوی نیز طی سخنانی گفت: همه ما باید نسبت به مسائل و حوادث پیرامون خود حساس بوده ،  و بایستی نسبت به آنچه در اطراف مان می گذرد بی تفاوت نباشیم.

وی گفت : امروز همه ما از واحدهای گوناگون دانشگاه جمع شده ایم تا راهکار عملی مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت  انرژی و بیت المال پیدانمائیم .

گفتنی است در ادامه نیز دکتر رهدار در زمینه تعالی فرهنگی مطالبی را به اختصار مطرح نمود.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط