اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) 28 بهمن‌ماه 98 با حضور جمعی از دانشگاهیان در تالار معراج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور، سردار گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه و جمعی از اساتید حضور داشتند.

دکتر رضایی رئیس دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی در مورد جایگاه و وظایف اساتید بسیجی در این برهه‌ی حساس اظهار داشت:

در چهل سال اخیر بسیاری از هم‌وطنان مان در این سرزمین در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند، از این رو وظیفه اساتید و دانشگاهی‌هایمان در این مقطع بسیار خطیر و حساس است، چراکه دشمن سعی و تلاش می‌نماید تا فضای یاس و ناامیدی را در جامعه تلفیق نماید.

ایشان با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به وظایف خطیر زنان در طول چهل سال گذشته پرداخت و به نقش ارزشمند آنان در لحظات و بحران‌های مهم انقلاب پرداخت.

دکتر زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور هم طی سخنانی گفت: بسیج اساتید با توجه به ظرفیت عظیم و منحصربه‌فرد و با نگاهی بومی به هر منطقه در جهت ارائه راهکارهای مناسب در مسیر ارتقای منطقه و بالا بردن ظرفیت‌های اقتصادی گام بردارد.

وی افزود: اگر ما به‌جای نگاه به غرب و اروپا از همسایگان غافل نمی‌شدیم در شرایط اقتصادی بهتری قرار می‌گرفتیم.

ایشان در بخش دیگری خاطرنشان نمود: استان سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع شرایط و ازجمله اقتصاد دریا و میراث کهن فرهنگی ظرفیت جهش خاصی را در کشور دارد. وی وجود مرزها را فرصتی بی‌بدیل برای استان دانست.

مسئول بسیج اساتید کشور ضمن قدردانی از خدمات مسئول سابق بسیج اساتید از دکتر رهدار به عنوان نیروی تازه‌نفس یاد نمود و اظهار امیدواری کرد تا ایشان هم کارنامه پررنگ و محسوسی در مدت تصدی این سمت از خود به‌جای بگذارد.

در ادامه این مراسم حجه الاسلام آقا طهرانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی گفت:

بسیج یک پدیده و یک ظرفیت بود که توسط یک معمار و اساس این انقلاب خمینی کبیر (ره) به ملت و به جهان شناسایی شد و آن تجربه‌ای بود که از متن دین برآمده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: این ظرفیت برای آحاد جامعه غریب بود و جوامع آن را فراموش کرده بودند که حضرت امام خمینی (ره) این ظرفیت را به‌کل جهان شناساند.

ایشان در بخشی دیگر از سخنانش افزود: نمادی که از بسیج به ما ارزانی شده بود همان شجره‌ی طیبه بود و این شجره‌ی طیبه پایه‌های استواری دارد که به اذن خداوند متعال هرلحظه ثمراتش به خلق خدا ارزانی می‌گردد.

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم حدادی مسئول سابق بسیج اساتید به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در طول دوران تصدی خود در این سمت پرداخت.

در پایان مراسم از زحمات و خدمات دکتر ابراهیم حدادی با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد و به‌جای ایشان دکتر محب علی رهدار به‌عنوان مسئول جدید بسیج اساتید استان معرفی شد.

گفتنی است سردار گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان نیز دراین مراسم به ایراد سخن پرداخت.

 

 

 

امتیاز به خبر :