اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور رئیس سازمان فضایی ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان

حضور رئیس سازمان فضایی ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان

رییس سازمان فضایی ایران، ۱۸ اسفند ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور یافت و با دکتر رضایی ریاست دانشگاه، مدیران مرکز انفورماتیک، مرکز نوآوری و مرکز رشد دانشگاه نشست مشترک داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، رییس سازمان فضایی ایران، ۱۸ اسفند ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور یافت و با ریاست دانشگاه، مدیران مرکز انفورماتیک، مرکز نوآوری و مرکز رشد دانشگاه نشست مشترک داشت. ابتدا ریاست دانشگاه دکتر رضایی ضمن خوشامدگویی به میهمانان، نسبت به ارتباط هرچه بیشتر با سازمان‌ها و نهادهای قدرتمند علمی ابراز امیدواری کرد. سپس دکتر براری رییس سازمان فضایی ایران بر اهمیت حوزه‌ی فضا در مقایسه با حوزه‌ی زمین و هوا تاکید کرد.

دکتر براری با اشاره به ظرفیت خوب علمی استان، خواهان همکاری گروه‌های مختلف دانشکده‌های دانشگاه‌های استان با این سازمان شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه راهکار در راستای توسعه استارتاپ های حوزه lCT و حوزه ی فضایی به کمک گروه‌های علمی دانشگاه پرداخت.

دکتر کردی همچنین راهکارهایی برای پیشگیری از مهاجرت اساتید و دانشجویان نخبه‌ی دانشگاه و استان  ارایه کرد.

همچنین دکتر گرگیج رئیس دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی ژئوپارک در اطراف چابهار و در نزدیکی کوههای مریخی منطقه و استفاده بهینه از اقتصاد دریا را مطرح کرد.

در این نشست مقرر شد سازمان فضایی ایران از ظرفیت علمی استان بیشتر بهره‌گیرد و یک جلسه مشترک با تیم نجوم و دیگر اعضای هیات علمی با محوریت دکتر گرگیج رئیس دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان در آغاز سال ۱۴۰۰ تشکیل شود.

 

امتیاز به خبر :