اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر گرامی باد

سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر گرامی باد

خرمشهر را خدا آزاد کرد. (امام خمینی (ره) )

سوم خرداد 1361یکی از بزرگترین جلوه¬های امداد الهی در پیروزی رزمندگان اسلام در نبرد با جبهه‌ی باطل بود. روزی بود که پرچم اسلام بار دیگر بر فراز دلها برافراشته شد و خرمشهر قهرمان به آغوش ایران اسلامی بازگشت.

خرمشهر نماد صلابت و استواری ایران اسلامی توانست 576 روز در مقابل تجاوز بیگانگان مقاومت کند و سرانجام با مدد الهی و جانفشانی‌های فرزندان این مرز و بوم  راه آزادی را طی کرد و سرافرازانه به خاک مقدس ایران اسلامی بازگشت.

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) "در فتح خرمشهر، جهانیان، کارآمدی انقلاب، اسلام و ملت مومن را مشاهده کردند". آری آزادسازی خرمشهر فقط آزادی خاک نبود بلکه یکی از نشانه‌های ایمان راسخ مردم به نیروی لایزال الهی و اثبات اراده پولادین آنان برای پیروزی در سخت‌ترین آوردگاه‌ها بود که به بهترین نحو برای تمام جهانیان به نمایش گذاشته شد.

اینک با گذشت نزدیک به 40 سال از فتح خرمشهر، اندیشیدن به آنچه که باعث این پیروزی بزرگ که از آن به عنوان فتح‌الفتوح یاد شده بسیار مهم، قابل تأمل، درس‌آموز و الهام بخش است که باید برای حفظ این دستاورد بی‌بدیل و آنچه که باعث خلق این حماسه‌ی عظیم شد از جان و دل مایه گذاشت.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهی شهیدان و تمامی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیتالمقدس را خدمت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملت غیور ایران اسلامی، دانشگاهیان، خانواده های معظّم شهداء، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون تمامی ملت ایران را در مسیر تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب در سایه توجّهات حضرت ولیعصر(عج) و پیروی از فرامین حکیمانه مقام معظّم رهبری (مدظلّه العالی) از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌دارد.

امتیاز به خبر :