تاریخچه


تاریخچه

معرفی دانشکده:

به منظور توسعه و ایجاد بستری مناسب در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و آبادانی کشور عزیزمان ایران و با توجه به استعدادها و پتانسیل های موجود در استان سیستان و بلوچستان با درایت دولت، مسئولان امر و در رأس آن دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1393 اقدام به تأسیس دانشکده صنعت و معدن خاش در شهرستان خاش نمودند. با در نظر گرفتن این که استان سیستان و بلوچستان به رنگین کمان معادن کشور شناخته می شود، از مهم ترین اهداف تأسیس این دانشکده می توان فعال نمودن بخش صنایع و معادن استان با پرورش نیروی انسانی متخصص و توانمند بومی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این منابع و ایجاد زمینه های جذب سرمایه های سرگردان در این دو بخش نام برد.

یقیناً ایجاد فضای آموزشی تخصصی در کنار معادن غنی و نیروی کار مساعد می تواند نقش بسزایی در رشد و تعالی منطقه و شکوفایی استعداد های بالقوه در شهرستان و استان سیستان و بلوچستان منطبق بر اسناد بالادستی توسعه داشته باشد. در این پروژه سعی بر این بوده که دانشکده صنعت ومعدن به عنوان کالبدی که روح آن آموزش های فنی و مهندسی است نگریسته شود.

این دانشکده فعالیت خود را با بیش از 70 دانشجو در رشته های مهندسی معدن، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع در بهمن ماه 1393 آغاز نموده و امید است با همت و تلاش مسئولان امر شاهد رشد و شکوفایی این منطقه باشیم.