سامانه همانند جو

سامانه همانندجو برای مقایسه نوشته‌ها و همانندیابی یا تشابه‌یابی در میان آنهاست. برای آگاهی از اندازه همانندی یک پایان‌نامه، رساله، یا پیشنهاده (پروپوزال) با اسناد تمام‌متن دیگر در پایگاه‌های اطلاعات ایرانداک، این سامانه نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه‌ی همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد و یک گزارش رسمی از درصد همانندی در اختیار دانشجویان و مؤسسه‌ها می‌گذارد. کاربرد همانندجو پیش از تصویب پیشنهاده (پروپوزال) و پیش از دفاع پایان نامه ها در دانشگاه است.


دریافت راهنمای تصویری سامانه همانند جو برای کاربران

دریافت راهنمای تصویری سامانه همانند جو برای اعضای هیئت علمی


پرسش های همیشگی

1. به آدرس https://tik.irandoc.ac.ir/ بروید.
2. در نوار بالا گزینه نام نویسی را انتخاب کنید.
3. در صفحه ای که باز می شود، در بخش نام نویسی شخص حقیقی کلید برو را بزنید.
4. در صفحه ای که باز می شود، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و کلید گام بعد را بزنید.
5. در صفحه ای که باز می شود، از بخش نقش شما عبارت (پدیدآور (دانشجو) پیشنهاده/ پایان نامه/ رساله) را انتخاب کنید. از بخش وابستگی سازمانی عبارت (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) را انتخاب کنید. از بخش نام دانشگاه/دانشکده عبارت (دانشگاه سیستان و بلوچستان) را انتخاب کنید.
6. در صفحه ای که باز می شود، آدرس ایمیل خود و گذرواژه دلخواه را وارد کنید. (در این صفحه، حتماً گزینه مقررات را خوانده ام و آنها را می پذیرم را فعال نمایید.) کلید ذخیره را بزنید. ثبت نام شما انجام شده و پیغام (کاربر گرامی، حساب کاربری شما با موفقیت ساخته وحساب کاربری شما فعال شد.) ظاهر می شود. پیوند فعال سازی به رایانامه شما فرستاده می شود، روی پیوند فعال سازی، کلیک نمایید تا حساب کاربری شما فعال گردد.
1. به آدرس https://tik.irandoc.ac.ir/ بروید.
2. در نوار بالا گزینه ورود را انتخاب کنید.
3. با نام کاربری و گذرواژه ای که در مرحله ثبت نام ایجاد کردید، وارد سامانه شوید.
4. در صفحه باز شده (داشبورد) از موارد درخواست جدید (پایان نامه کارشناسی ارشد یا پایان نامه دکتری) یکی را انتخاب نمایید.
5. در صفحه بعد، از بخش نوع متن ارسالی عبارت (متن کامل یک پایان نامه ...) را انتخاب کنید و کلید گام بعد را بزنید. در صفحه ی باز شده، عنوان پایان نامه خود را واردکنید و متن کامل پایان نامه خود را در جعبه متن برای همانندجویی کپی نمایید سپس کلید گام بعد را بزنید.
6. در صفحه ای که باز می شود، آدرس ایمیل و شناسه اعلام شده توسط استاد راهنما را وارد کنید و کلید تایید شناسه را بزنید. (در صورتی که کلید گام بعد فعال شد، شناسه و ایمیل استاد راهنما درست بوده است.)
7. کلید گام بعد را بزنید ودر صفحه باز شده، کلید ذخیره را بزنید. در این مرحله مبلغ مورد نظر برای همانند جویی متن ، محاسبه می شود ( 180000 ریال).
8. در صفحه ای که باز می شود، کلید پرداخت را بزنید. نوع پرداخت را پرداخت مستقیم انتخاب کنید. در صفحه بعد کلید تایید و پرداخت را بزنید.در درگاه بانکی که باز می شود، پرداخت را تکمیل کنید و کلید تکمیل فرآیند خرید را بزنید ( نتیجه همانندجویی در مدت 5 دقیقه الی 48 ساعت برای شما ارسال می گردد.)
در صفحه اصلی (داشبورد) بخش درخواستهای گذشته،کلیلک کنید. برای دریافت نتیجه در فرمت pdf روی گزینه دریافت مدرک کلیک کنید. برای مشاهده منابعی که همانندی از روی آ ن ها انجام گرفته است، باید روی گزینه دیدن نتیجه (آیکون ذره بین) کلیک کنید.