خدمات کتابخانه


خدمات کتابخانه

  • سالن مطالعه

کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای دو سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران می باشد. سالن مطالعه برادران در طبقه سوم و سالن مطالعه خواهران در طبقه چهارم ساختمان شماره 1 واقع است. گنجایش سالنهای مطالعه عمومی 700 نفر و گنجایش سالنهای مطالعه اختصاصی 200 نفر است. این سالنها همه روزه از ساعت 8 الی 11 شب فعال می باشند و در ایام امتحانات ساعات کار سالن ها بسته به نیاز دانشجویان تا 4 بامداد هم افزایش می یابد.

  • مخزن کاملاَ باز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی مي توانند از ساعت 12:30 الی 13:30 مستقيماٌ به قفسه ها دسترسي داشته و به جستجوي منابع مورد نياز خود بپردازند و پس از بازيابي، آن را مطالعه و در صورت نياز امانت گيرند. همچنین دانشجویان کارشناسی می توانند یک بار در هر ترم از امکان مخزن باز استفاده کنند.

  • دیداری و شنیداری

منابع موجود در این بخش شامل اسلاید، نقشه و لوح های فشرده (سی دی) کتب فارسی و لاتین موجود در بخش مخزن و لوح های فشرده مجلات و کنفرانس ها می باشد.

   * عناوین لوح های فشرده موجود در بخش دیداری و شنیداری از طریق "نرم افزار کتابخانه ای سیمرغ" قابل جستجو می باشد.

   * منابع و موجود در این بخش فقط جهت استفاده ی مراجعه کنندگان در محل می باشد و امکان رایت و کپی از لوح های فشرده برای آنها امکان پذیر است.

   * مراجعین می توانند روزانه با حضور در این بخش و ارایه کارت دانشجویی خود جهت دریافت و استفاده از لوح های فشرده در محل اقدام نمایند.

              دانشجویان کارشناسی               3عدد لوح فشرده

              دانشجویان کارشناسی ارشد        4عدد لوح فشرده

              دانشجویان دکتری                    5عدد لوح فشرده

   * اساتید می توانند جهت به امانت گرفتن اسلایدهای آموزشی برای استفاده در کلاس درس، بصورت مستقیم یا با معرفی دانشجو و با تایید معاونت آموزشی دانشکده اقدام به دریافت اسلایدهای آموزشی نمایند.

              تعداد اسلایدهای امانتی حداکثر 30 عدد می باشد.