مراحل ثبت نام دانشجویان نو ورود


ثبت نام حضوری

 ثبت نام حضوری (نهایی و قطعی)

ثبت نام حضوری (نهایی و قطعی) از تاریخ 1403/07/28 لغایت 1403/08/02 خواهد بود. بدیهی است تا تاریخ مذکور و تکمیل مراحل ثبت نام حضوری، ثبت نام دانشجو به صورت مشروط خواهد بود. لازم به ذکر است تنها آن از پذیرفته شدگانی که در مهلت مقرر، مراحل انجام پذیرش غیرحضوری خود را به صورت کامل انجام داده و گواهی پذیرش غیرحضوری از سیستم جامع آموزشی گلستان دریافت نموده‌اند، انتخاب واحد برای آنان انجام خواهد شد.

دانشجویان مطابق جدول زمان بندی ذیل و همراه داشتن مدارک زیر ﺑﺮاي ﺗﺤﻮﯾﻞ دادن ﻣﺪارك ﺛﺒﺖﻧﺎﻣﯽ از تاریخ 1403/07/28 لغایت 1403/08/02 از ساعت 8:00 الی 14:00 به اداره امور آﻣﻮزشی دانشگاه، ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪ. لازم به ذکر است در صورت عدم تحویل مدارک در زمان مقرر و یا نقص در مدارک، قبولی دانشجو لغو و از ادامه تحصیل وفق مقررات جلوگیری به عمل خواهد آمد.

محل تحويل مدارك

رشته تحصيلي

دانشكده

تاریخ

امورآموزشي (اتاق شماره 3)

آقايان

مهندسي صنايع، مهندسي كامپيوتر، مهندسي معدن

صنعت و معدن

(شهرستان خاش)

شنبه 1403/07/28

امورآموزشي (اتاق شماره 4)

خانم ها

مهندسي صنايع، مهندسي كامپيوتر، مهندسي معدن

صنعت و معدن

(شهرستان خاش)

امورآموزشي (اتاق شماره 5)

آقايان

فيزيك، شيمي، زمين شناسي، زيست شناسي

علوم پايه

امورآموزشي (لابی)

خانم ها

فيزيك، شيمي، زمين شناسي، زيست شناسي

علوم پايه

امورآموزشي (اتاق شماره 3)

آقايان

مديريت كارآفريني، علوم اقتصادي، مديريت دولتي، مديريت مالي، مهندسي اقتصاد كشاورزي، حسابداري

مديريت و اقتصاد

یکشنبه 1403/07/29

امورآموزشي (اتاق شماره 4)

خانم ها

مديريت كارآفريني، علوم اقتصادي، مديريت دولتي، مديريت مالي، مهندسي اقتصاد كشاورزي، حسابداري

مديريت و اقتصاد

امورآموزشي (اتاق شماره 5)

آقايان

نقاشي، صنايع دستي، فرش، معماري،حفاظت و مرمت آثار باستاني، هنر اسلامی

 

هنر و معماری

امورآموزشي (لابی)

خانم ها

نقاشي، صنايع دستي، فرش، معماري،حفاظت و مرمت آثار باستاني، هنر اسلامی

هنر و معماری

امورآموزشي (اتاق شماره 3)

آقايان

ادبيات، زبان انگليسي، تاريخ، علوم اجتماعي،

باستان شناسي، زبان و ادبيات عربي

ادبیات و علوم انسانی

دوشنبه 1403/07/30

امورآموزشي (اتاق شماره 4)

خانم ها

ادبيات، زبان انگليسي، تاريخ، علوم اجتماعي،

باستان شناسي، زبان و ادبيات عربي

ادبیات و علوم انسانی

امورآموزشي (اتاق شماره 5)

آقايان

مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر

برق و کامپیوتر

امورآموزشي (لابی)

خانم ها

مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر

برق و کامپیوتر

امورآموزشي (اتاق شماره 3)

آقايان

مهندسي مواد، مهندسي مكانيك، مهندسي عمران، مهندسي شيمي، مهندسي صنايع، مهندسي معدن

مهندسی شهید نیکبخت

سه شنبه 1403/08/01

امورآموزشي (اتاق شماره 4)

خانم ها

مهندسي مواد، مهندسي مكانيك، مهندسي عمران، مهندسي شيمي، مهندسي صنايع، مهندسي معدن

مهندسی شهید نیکبخت

امورآموزشي (اتاق شماره 5)

آقايان

رياضيات و كاربردهاي آن، آمار، علوم كامپيوتر

رياضي، آمار و علوم كامپيوتر

امورآموزشي (لابی)

خانم ها

رياضيات و كاربردهاي آن، آمار، علوم كامپيوتر

رياضي، آمار و علوم كامپيوتر

امورآموزشي (اتاق شماره 3)

آقايان

روانشناسي، علوم تربيتي، علوم ورزشی

علوم تربيتي و روانشناسي

چهارشنبه 1403/08/02

امورآموزشي (اتاق شماره 4)

خانم ها

روانشناسي، علوم تربيتي، علوم ورزشی

علوم تربيتي و روانشناسي

امورآموزشي (اتاق شماره 5)

آقايان

فقه و مباني حقوق اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي، اديان و عرفان، حقوق

الهیات و معارف اسلامی

امورآموزشي (لابی)

خانم ها

فقه و مباني حقوق اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي، اديان و عرفان، حقوق

الهیات و معارف اسلامی

امورآموزشي (اتاق شماره 14)

آقايان

جغرافیا، مهندسي فضای سبز جغرافیا و برنامه ریزی محیطی

امورآموزشي (اتاق شماره 6)

خانم ها

جغرافیا، مهندسي فضای سبز جغرافیا و برنامه ریزی محیطی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده فیزيکي و قطعی نمودن ثبت نام

  1. یک نسخه امضا شده از گزارش 1800 سامانه گلستان که اطلاعات دانشجو در آن ثبت شده است.
  2. سه قطعه عكس تمام رخ 4×3 تهيه شده در سال جاري
  3. ارائه اصل شناسنامه
  4. ارائه اصل کارت ملی
  5. اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه نظام 3-3-6
  6. اصل گواهی کلی سوابق تحصیلی پایه ‌های دهم تا دوازدهم یا اصل ریز نمرات مدرک دیپلم (کارنامه فارغ التحصیلی)
  7. فرم کلی سوابق تحصیلی (فرم 602)
  8. اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم و اصل یا گواهی موقت مدرک پیش‌دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان نظام 4-3-5
  9. اصل ریز نمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان نظام 4-3-5
  10. اصل و یا گواهی موقت مدرک پایان دوره­ کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای فارغ‌التحصیلان نظام 4-3-5 هنرستان‌ها به همراه اصل يا گواهي تحصيلي سال اول، دوم و سوم دبيرستان يا هنرستان با مهر و امضاء مدير دبيرستان يا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک 
  11. تاريخ اخذ مدرك تحصيلي پايه دوازدهم در هر يك از رشته هاي تحصيلي براي نيمسال اول بايد حداكثر تا تاريخ 1403/06/31 و براي رشته هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال دوم بايد حداكثر تا تاريخ 1403/11/30 باشد در غير اين صورت قبولي فرد "لغو" خواهد شد.
  12. تصویر مدرک نظام وظیفه برابر اصل شده (پایان خدمت یا/معافیت دایم)  یا اصل رسید تاییدیه معافیت تحصیلی دریافتی از سامانه پلیس 10+ به آدرس https://sakha.epolice.ir 

 ﺗﺬﮐﺮ: دانشجویان ذکور در صورتی که کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دارند می بایست از طریق سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir وارد منوی "وظیفه عمومی" و سپس "درخواست برخط اصالت سنجی کارت" شده و درخواست اصالت سنجی کارت نمایند و تاییدیه آن را همراه با تصویر برابر اصل شده کارت در زمان پذیرش حضوری تحویل دهند.

  1. اصل موافقت کتبی برای شاغلین ادارات دولتی و دبیران آموزش و پرورش (فرم تعهد و فرم 502).
  2. اصل حکم مرخصی سالانه و یا موافقت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت).
  3. پذیرفته شدگان دارای ملیت افغانی و عراقی، فرم شماره 16
  4. پذیرفته شدگان سهمیه استان های محروم، فرم شماره 7
  5. پذیرفته شدگان سهمیه مناطق درگیر با بلایای طبیعی، فرم شماره 18 و گواهی تائید محل سکونت تائید شده توسط فرمانداری
  6. فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي داخل و خارج از کشور و دانشجويان فعلي و انصرافي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي کشور، فرم شماره 1
  7. دانشجويان اخراجي آموزشي و يا انصرافي مؤسسات آموزش عالي، فرم انصراف از تحصیل، فرم شماره 1
  8. فرم عدم سپردن تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش، فرم شماره 9
  9. فرم معرفي دانشجويان كارمند براي ثبت نام و ادامه تحصيل در دانشگاه ، فرم شماره 10

 

مدارک تحصیلی برابر با اصل شده قابل قبول نبوده و لازم است اصل کلیه مدارک تحصیلی تحویل داده شود.

 ﺗﺬﮐﺮﻫﺎي ﻣﻬﻢ:

ﺗﺬﮐﺮ 1:  تنها پس از دریافت مدارک فیزیکی به دانشگاه توسط پذیرفته شدگان، ثبت نام دانشجو نهایی و قطعی می گردد.

ﺗﺬﮐﺮ 2:  در ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی) ﺟﻬﺖ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي از ﺑﺮوز ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺎ ﮔﻮﺷﯽ ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ اﻗﺪام ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﮑﻨﯿﺪ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺧﻮد را ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﺖﻫﺎ اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﯿﺪ، ﺣﺘﻤﺎً ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ دﻗﯿﻖ اﻃﻼﻋﺎت ﺛﺒﺖ ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﺼﻮص اﺳﮑﻦ ﻣﺪارك اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺻﺤﺖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه داﻧﺸﺠﻮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ 3: عودت اصل مدرک تحصیلي که به دانشگاه تحويل داده مي شود تا پايان تحصیلات امکان نپذير نیست. توصیه مي شود پذیرفته شدگان گرامی از مدارک خود "کپی" و "کپی برابر اصل" تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 4: ﭘﺲ از ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه، ﮐﻠﯿﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزاﻧﻪ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف، ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺷﺮط ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" اﻣﮑﺎن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪارك ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك پس از ثبت درخواست انصراف و انجام ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺣﺴﺎب و ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ.

ﺗﺬﮐﺮ 5: پذیرفته شدگان آزمون سراسري سال ۱۴۰۲ که در آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ در ردیف پذیرفته شدگان نهایي قرار گرفته اند، قبولي سال ۱۴۰۲ آنان لغو شده و تحت هيچ شرایطي اجازه ادامه تحصيل در کدرشته محل قبولي سال قبل را ندارند. فایل اطلاعات این افراد به تفكيک دانشگاه محل قبولي سال ۱۴۰۲ براي لغو قبولي آنها تا تاریخ 1403/۰۷/30 به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي مربوط ارسال خواهد شد. این دانشجویان برای شرکت در آزمون سراسری سال 1405 می بایست قبل از شروع ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری از دانشگاه محل قبولی انصراف قطعی دهد.

ﺗﺬﮐﺮ 6: ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻬﺎﯾﯽ و قطعی ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﭘﺲ از درﯾﺎﻓﺖ اصل ﻣﺪارك، ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺄﯾﯿﺪ از ﺳﻮي اداره پذیرش داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﻫﺮ زﻣﺎن ﮐﻪ اداره ﮐﻞ اﻣﻮر آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه، ﻃﺒﻖ ﻣﻔﺎد دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎره ﯾﮏ آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮي ﺳﺎل ﺟﺎري و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر، ﺛﺒﺖﻧﺎم داﻧﺸﺠﻮ را ﻏﯿﺮ ﻣﺠﺎز ﺗﺸﺨﯿﺺ دﻫﺪ ﻓﻮراً از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻓﺮد در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪاي از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي به عمل ﺧﻮاﻫﺪ آمد.

  • در صورت مغایرت تاریخ فارغ التحصیلی دیپلم دوره متوسطه دوم (نظام آموزشی ۳-۳-۶) یا پیش دانشگاهی (فارغ التحصیل پس از 1403/۰۶/31)، قبولی پذیرفته شده لغو می‌گردد.
  • چنانچه کتبی معدل دیپلم پذیرفته شده با اطلاعات پورتال سازمان سنجش آموزش کشور مغایرت داشته باشد (معدل گواهی ارائه شده، از معدل اعلامی به سازمان سنجش آموزش کشور کمتر باشد) ثبت نام موقت انجام می‌شود. تأیید پذیرش نهایی پذیرفته شده، منوط به اظهار نظر سازمان مذکور خواهد بود.
  • دانش آموخته دوره متوسطه نظام قدیم فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری نبوده و قبولی وی کان لم یکن می گردد.

 

ﺗﺬﮐﺮ 7: به استناد ماده 2 آئين نامه جامع ميهماني و انتقال مصوب 1402/02/31 وزارت عتف، داﻧﺸﮕﺎه سیستان و بلوچستان از ﭘﺬﯾﺮش ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ و اﻧﺘﻘﺎﻟﯽ در ﺑﺪو ورود ﻣﻌﺬور اﺳﺖ. لذا به کلیه پذیرفته شدگان توصیه می‌گردد با در نظر گرفتن موارد مذکور اقدام به ثبت نام در دانشگاه سيستان و بلوچستان نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 8: تحصیل همزمان در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی ممنوع می‌باشد. هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

 ﺗﺬﮐﺮ 9: داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزانه، ﻧﻮﺑﺖ دوم (ﺷﺒﺎﻧﻪ)، ﭘﯿﺎم ﻧﻮر، داﻧﺸﮕﺎه آزاد و ﻏﯿﺮاﻧﺘﻔﺎﻋﯽ در ﺻﻮرت ﻗﺒﻮﻟﯽ در آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮي ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻗﺒﻞ از ﺛﺒﺖﻧﺎم، از رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮد اﻧﺼﺮاف ﻗﻄﻌﯽ دﻫﻨﺪ و ﮔﻮاﻫﯽ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ را ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف، ﺣﻖ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﺑﻪ رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮد را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

ﺗﺬﮐﺮ 10: در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺤﺼﯿﻞ اﮔﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد ﮐﻪ داوﻃﻠﺒﯽ ﺣﻘﺎﯾﻖ را ﮐﺘﻤﺎن ﮐﺮده و ﯾﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻏﻠﻄﯽ اراﺋﻪ ﻧﻤﻮده و ﯾﺎ فاقد ﺷﺮاﯾﻂ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم بوده، ﻗﺒﻮﻟﯽ وي ﻟﻐﻮ ﺷﺪه و ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮرات ﺑﺎ وي رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ 11: داﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻧﯽ ﮐﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺮﺧﺼﯽ دارﻧﺪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﺗﺎرﯾﺦ  10 آبان 1403 درﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد را در ﭘﯿﺸﺨﻮان خدمت ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﮔﻠﺴﺘﺎن درخواست مرخصی ثبت نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 12: دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر شامل (شخص) جانباز ۲۵% و بالاتر - (شخص) آزاده - همسر و فرزند (شهید، جاویدالاثر، آزاده جانباز ۲۵% و بالاتر)- (شخص) جانباز با حداقل ۱۵% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه - (شخص) رزمنده با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جهت بهره­مندی از تسهیلات آموزشی و رفاهی امور شاهد و ایثارگر دانشگاه، مدارک ذیل را آماده و كپي برابر اصل آنها را به کارشناس امور دانشجویان شاهد و ایثارگر (آقای واحدی، مستقر در اتاق شماره 3) ارائه نمایید.

  • معرفی نامه از بنیاد شهید استان سیستان و بلوچستان و یا شهرستان محل سکونت
  • یک نسخه تصویر برابر اصل (پشت و رو) از کارت شناسایی بنیاد شهید و امور ایثارگران (ایثارگر،شاهد، آزادگی یا جانبازی)
  • فرم تکمیل شده مشخصات دانشجویان شاهد و ایثارگر (موجود در مجموعه فرم های مربوط به ثبت نام)

ﺗﺬﮐﺮ 13:  پس از اخذ کارت دانشجویی در هنگام ثبت نام حضوری در نگهداری کارت دانشجویی خود دقت نمائید. در صورت مفقود شدن یا درخواست هرگونه تغییرات، صدور مجدد کارت منوط به طی مراحل و پرداخت هزینه مربوط خواهد بود.

ﺗﺬﮐﺮ 14: راهنمای امور آموزشی دانشجويان مقطع كارشناسي را از آدرس https://www.usb.ac.ir/eduaffairs دریافت نمایید.

ﺗﺬﮐﺮ 15: همواره امور آموزش خود را بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه پیگیری نمائید.

ﺗﺬﮐﺮ16تلاش شده اطلاعات لازم و پاسخ پرسش‌های معمول و احتمالی دانشجویان در سایت معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir/academics  و کانال های مدیریت امور آموزشی در پیام رسان های ایتا، روبیکا، تلگرام، سروش و بله با کاربری usb_education@  در اختیار دانشجویان قرار داده شود.

لطفاً در صورت هر گونه ابهام یا پرسش، با مراجعه به سایت‌ مذکور به دنبال پاسخ پرسش خود باشید؛ و يا به كارشناس گروه آموزشي مربوطه در دانشكده خود مراجعه نمائيد.

 

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1403