اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

در چهلمین بهار آزادی، زنگ انقلاب در دانشگاه سیستان و بلوچستان طنین انداز شد.

در چهلمین بهار آزادی، زنگ انقلاب در دانشگاه سیستان و بلوچستان طنین انداز شد.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زنگ انقلاب در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه  به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر غلامرضا رضایی سرپرست دانشگاه طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از مقام والای بنیانگذار جمهوری اسلامی وشهدای گرانقدر ایران اسلامی، تجدید میثاق تمامی دانشگاهیان دانشگاه سیستان و بلوچستان، با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی را در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری  اعلام نمود.

ایشان در ادامه گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسیر حرکت جامعه ما را تغییر داد و شرایطی را فراهم کرده تا جامعه ما بتواند بدون وابستگی به قدرت های جهانی حرکت مستقل خود را به سمت قله های تعالی طی نماید.

دکتر رضایی افزود: جای بسی مباهات و افتخار است که سرعت جامعه ما در توسعه علمی بسیار چشمگیر و افتخار آمیز بوده و این حرکت شتابان در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی کاملا شرایط ممتاز و متفاوتی را برای جامعه ما به وجود آورده است.

سرپرست دانشگاه سیستان وبلوچستان افزود: این توسعه خصوصا در زمینه آموزش عالی امری کاملا هوشمندانه و در جهت توسعه همه جانبه کشور ودر راستای گسترش عدالت اجتماعی بوده است.

دکتر رضایی تصریح کرد: یک مقایسه آماری میان رژیم گذشته و جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی با مولفه های وابسته به آن نشان می دهد که در پارامترهای اصلی مرتبط با وضعیت علم و دانش نظام اسلامی در وضعیت برتر قرار داشته و دستاوردها و پیشرفت های به دست آمده قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست.

وی عنوان نمود: آموزش عالی در پی سال های انقلاب اسلامی دستاوردهای قابل توجهی در مقایسه با سایر نهادها داشته است به طوری که در تمامی مولفه های خود، رشدهای 30 برابری و 60 برابری و حتی بیشتر را به خود اختصاص داده است.

ایشان خاطر نشان کرد: آموزش عالی و دانشگاه همیشه از حمایت های امام راحل (ره) وپس از آن مقام معظم رهبری بهره مند بوده است و در تمامی دوره ها وحتی در زمان جنگ پیشرفت های زیادی داشته است.

دکتر رضایی ادامه دادند: توجه به برخی از شاخص ترین محورهای توسعه آموزش عالی از سال 57 تاکنون به خوبی میزان توفیق نظام مقدس اسلامی در این زمینه را نشان می دهد که با مقایسه وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت معناداری را آشکار می کند.

وی در ادامه با ارائه آمار و ارقام به مقایسه وضعیت آموزش عالی در قبل و بعد انقلاب اسلامی پرداخت و با ذکر این مطلب که تعداد دانشگاه های قبل از انقلاب کلا 223 دانشگاه و موسسه آموزش عالی بوده که هم اینک و بعد از انقلاب اسلامی به 2940 مورد افزایش یافته است.

ایشان توفیق آموزش عالی در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر ومثال زدنی مطرح، وخاطر نشان کرد بررسی توسعه آموزش عالی در استان سیستان و بلوچستان از این هم شگفت انگیز تر است، استانی که در قبل از انقلاب در محرومیت مطلق بوده و در بسیاری از مناطق حتی یک تحصیل کرده دانشگاهی هم وجود نداشته، اما خوشبختانه امروز تمامی شهرها و بخش های استان دارای مراکز آموزش عالی هستند و تقریبا هیچ جوان طالب تحصیل در دانشگاه نیست که شانس تحصیل در یکی از موسسات متنوع آموزش عالی را نداشته باشد.

ایشان خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه توسعه کمی آموزش عالی در استان که تقریبا وضعیت مطلوب و عادلانه را فراهم نموده، به حدی است که مسئولان آموزش عالی به سمت افزایش وضعیت کیفی حرکت نموده و دانشگاه های ما را از آموزش محور به سمت پژوهش محور و پس از آن به دانشگاه های فناور وکارآفرین هدایت کرده است.

دکتر رضایی گفت: خوشبختانه در طی چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی افتاده و با تاسیس مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است اقداماتی که انتظار می رود بزودی تحولات عظیمی را در توسعه صنعتی و تحول اقتصادی در کشور رقم بزند.

حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در آئینه احادیث و روایات اسلامی به مقایسه شرایط کنونی کشور و صدر اسلام پرداخت و خاطر نشان نمود: خداوند متعال را شاکریم که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم و امیدواریم این انقلاب ادامه یابد تا به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) برسد

وی گفت: اگرما بخواهیم به بزرگی و عظمت انقلاب پی ببریم باید ببینیم دشمنان انقلاب چه کسانی هستند و چه اقداماتی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده اند.

ایشان افزودند: از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان بر سر راه انقلاب، سنگ اندازی می کردند و پس از آن جنگ را به کشورمان تحمیل نمودند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشتند: امروز می بینیم که اگر دشمنان تاکنون در لفافه دیپلماسی صحبت می نمودند امروز بطور علنی و آشکار دشمنی خود را اعلام و به زعم پوچ خود می خواهند انقلاب را از ما بگیرند.

وی گفت: خوشبختانه این انقلاب به مسیر خود ادامه داده و ما به امید خدا روزهای خوشتری را شاهد خواهیم بود.

 

 

امتیاز به خبر :