اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: آئین معارفه و تکریم رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: آئین معارفه و تکریم رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

طی مراسمی با حضور دکتر محمد تقی نظر پور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیت ا... عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، جمعی از مقامات کشوری و لشکری و دانشگاهیان دانشگاه های استان آئین معارفه دکتر رضایی و تکریم دکتر بندانی، شامگاه روز سه شنبه 16 بهمن ماه در تالار امام رضا (ع) برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر نظر پور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی گفت: معمولا برگزاری جلسات معارفه و تکریم حاوی نکات بسیار خوب و ارزشمندی برای همه دارد، اینکه همیشه باید به خاطر بسپاریم که هر آمدنی، رفتنی را به همراه داشته، پس خوشا به حال کسانی که با خوبی می آیند و با خوشی می روند.

وی یاد آور شد: از حدود 12 سال پیش به فراخور وظایفی که در حوزه آموزش عالی داشته ام، از دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید نموده، و خوشبختانه شاهد اتفاقات و پیشرفت های بسیار خوب و ارزشمندی در این مجموعه بوده ام. ایشان از توسعه و گسترش دانشگاه در فضایی بالغ بر 51 هزارمتر مربع نام برد و تصریح کرد: این تلاش ها و خدمات شایسته تجلیل و قدردانی است و جا دارد تا از این خدمات به نیکی یاد کنیم.

دکتر نظر پور افزود: پروژه های بزرگی در این دانشگاه در دست احداث است و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا هر چه زودتر این پروژه ها به ثمر نشیند. وی گفت تمام خواسته ما بر این است تا این دانشگاه را در قامت یک دانشگاه سربلند و همچون نگینی درخشان در استان ببینیم.

دکتر رضایی سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی گفت: از حدود 11 سال پیش، زمانی که مسئولیت دانشگاه ولایت ایرانشهر را پذیرفتم علی رغم همه توصیه ها، مبنی بر سخت و طاقت فرسا بودن کار در آن محیط، جز خوبی، محبت و همدلی چیزی در آن مجموعه مشاهده نکردم.

وی افزود: به یاری خداوند متعال و با همت تمامی همکاران دانشگاهی در یک برنامه ریزی منسجم تمام کارهایی که برای پیشرفت آن دانشگاه در نظر گرفته شده بود انجام، و امروز شاهد دانشگاهی هستیم که تمام مردم بلوچستان به داشتن آن می بالند.

دکتر رضایی در مورد داشته های آن دانشگاه نیز گفت: دانشگاه ولایت که در روز نخست با بودجه ای (300 میلیون جاری و 700 میلیون عمرانی) فعالیتش را آغاز نمود، امروز بودجه ای بالغ بر 60 میلیارد داشته، و هم اینک 10 تا 12 پروژه عمرانی شناسنامه دار در کارنامه خود دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه ولایت در حال حاضر دانشگاهی با 110 عضو هیئت علمی، 240 کارمند، با چارت منظم و یک دانشگاه بدون حاشیه به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می دهد.

ایشان تصریح کرد: بیشترین کمک های که به آن دانشگاه گردید از سوی حوزه طرح و برنامه و عمرانی وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده است. که جا دارد تا از کمک و همیاری تمام عزیزان دست اندر کار قدردانی شود.

وی در مورد پذیرش مسئولیت دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت: ساختن این دانشگاه نیاز به کمک همه همکاران دانشگاهی داشته و کار کردن در این دانشگاه بدون کمک و همیاری اعضای هیئت‌علمی و کارکنان کار بسیار مشکل و سختی است، ولی همه ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا فضای این دانشگاه، فضایی درشان دانشگاه سیستان و بلوچستان باشد.

دکتر رضایی در خاتمه افزود: در چند سال گذشته هدفی جزء خدمت به پیشرفت و توسعه آموزش عالی در استان سیستان و بلوچستان نداشته است.

آیت ا... سلیمانی در آئینه روایات و احادیث اسلامی به بیان ارزش و تکریم والای قرآن کریم در تودیع و معارفه اصحاب علم پرداخت و با ذکر این نکته که خداوند متعال به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد افزود: خدا در قرآن می‌فرماید اگر به شما گفته شد فضا را برای دیگران مهیا نمائید این کار را انجام دهید چراکه خداوند جایگاه بهتری را برای شما مهیا می‌نماید.

ایشان از نقش‌آفرینی مدیران قبلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان به نیکی یادکرد و گفت هر مدیر بایستی از زحمات و خدمات مدیر قبلی خود تجلیل و قدردانی نماید. ایشان با تشریح فضای مدیریت علمی، از همه مفاخر استان تجلیل و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان هم به وظایف خطیر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: سه الزام مهم و ضروری همچون لزوم درگیر شدن دانشگاه با مشکلات کشور، تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویتی دانشجویان و اصلاح و تحول داخل دانشگاه از مهم‌ترین نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره نموده است.

لازم به ذکر است دکتر بندانی  با ارائه گزارش اجمالی به عملکرد حوزه‌های مختلف دانشگاه در طی چهار سال مدیریت خودپرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر رضایی به عنوان سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  به ایشان تقدیم، و از زحمات دکتر بندانی با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.

 

 

امتیاز به خبر :