اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیستمین همایش شیمی معدنی ایران به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

بیستمین همایش شیمی معدنی ایران به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

بیستمین همایش شیمی معدنی ایران به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان صبح امروز (شنبه) در تالار امام رضا (ع) آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این همایش با حضور دکتر رضایی رئیس دانشگاه و هیئت‌ رئیسه، پژوهشگران و اساتید این رشته از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور آغاز شد.

دکتر ایروانی نماینده انجمن شیمی ایران طی سخنانی در آئین افتتاح این همایش به گزارش اجمالی از عملکرد انجمن شیمی ایران گفت: همان‌گونه که می‌دانید از سوی سازمان علمی، فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) سال 2019 به نام سال جهانی جدول تناوبی عناصر شیمیایی نام‌گذاری گردیده است. ما این تقارن برگزاری را در آغاز سال جدید میلادی به فال نیک گرفته و امیدواریم این همایش ثمرات ارزشمندی را برای جامعه شیمی ایران به همراه داشته باشد.

ایشان در ادامه افزود: انجمن شیمی ایران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی ایران از اولین سال‌های فعالیت خود، پس از چندین دهه تلاش شیمی‌دانان این مرز و بوم، شاهد افزایش و توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود می‌باشد.

وی افزود: این انجمن هرسال بالغ‌بر ده‌ها همایش علمی و پژوهشی در زمینه ی شیمی را در نقاط مختلف ایران با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌نماید و امروز هم شاهد برگزاری بیستمین سمینار شیمی معدنی ایران در این دانشگاه هستیم.

دکتر ایروانی با ارائه گزارشی از همایش‌های برگزارشده طی سال‌های اخیر  به بیان آماری از همایش‌های شیمی در نقاط مختلف کشور پرداخت.

 نماینده انجمن شیمی ایران در ادامه به سایر عملکردهای این انجمن همچون چاپ مجلات و مقالات پرداخت و خاطرنشان نمود «نشریه علمی انجمن شیمی ایران» که از سال 2004 چاپ‌شده، یکی از افتخارات این انجمن است، این نشریه از معتبرترین نشریه های علمی در سطح بین‌الملل و در میان کشورهای همجوار ما می‌باشد.

ایشان در ادامه به سایر عملکردهای این انجمن پرداخت و از تجلیل استادان شیمی و جذب اعضای جدید انجمن شیمی، به عنوان بخش های دیگری از فعالیت‌های این انجمن یاد کرد.

گفتنی است درروند برگزاری این همایش دکتر مسعود نبوی زاده استاد شیمی معدنی دانشگاه شیراز به‌عنوان استاد برگزیده شیمی معرفی و از ایشان با اهداء لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

دکتر نیلوفر اکبر زاده دبیر همایش هم طی سخنانی در مورد روند برگزاری این همایش گفت: روند اجرایی این همایش از نخستین روزهای سال 97 آغاز و طی جلسات متعدد با انجمن شیمی ایران، مجوز برگزاری بیستمین همایش شیمی معدنی در دانشگاه سیستان و بلوچستان اخذ شد.

وی اظهار داشت: در این همایش مقالات جمع‌آوری‌شده طی سه مرحله داوری و ارزیابی گردید که در خاتمه 145 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی جهت ارائه در این همایش پذیرفته شد.

گفتنی است رشته‌های سنتز و شناسایی ترکیبات معدنی، نانو شیمی، طیف‌سنجی ترکیبات معدنی، سینتیک و مکانیسم واکنش‌های معدنی، شیمی نظری و محاسباتی ترکیبات معدنی، شیمی آلی‌فلزی، فرآیندهای کاتالیزی، شیمی سبز، شیمی حالت‌جامد، بیوشیمی معدنی، شیمی صنایع معدنی، فوتو شیمی معدنی، پلیمرهای معدنی، الکتروشیمی ترکیبات معدنی، شیمی فرا مولکولی در طی برگزاری این همایش موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط