اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه سیستان و بلوچستان

هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه سیستان و بلوچستان

مراسم گشایش هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید، شامگاه روز جمعه 31 شهریورماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدا...الحسین (ع) گفت: خداوند را شاکریم که این توفیق را نصیب ما فرمود تا دوره‌ی دیگر از طرح ضیافت اندیشه اساتید را باهدف اعتلای معرفت دینی و تقویت اندیشه‌های پویای اساتید و باهمت دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه برگزار نماییم.

وی افزود: همان‌طوری که همه می دانیم دانشگاه‌ها از طریق ارتباط با قشر فرهیخته و دانشجو می‌تواند نقش محوری ارزشمندی در توسعه تمدن نوین اسلامی ایفاء نماید و از این طریق و درصورتی‌که اندیشه‌های ارزشمند بارور شود، تحول مطلوب در کشور محقق می‌شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با ذکر آیه شریفه: "وان لیس للانسان الا ما سعی" خاطرنشان کرد: خداوند تمام الطاف و توانایی‌های خود را در وجود انسان به ودیعه نهاده و این بستگی به توان و استعداد ما دارد که تا چه اندازه از این توانایی‌ها بهره جسته وبتوانیم آن‌ها را به فعلیت برسانیم. ایشان افزود: سرنوشت هر شخص و ملتی در دست خود اوست و هر آنچه در زندگی ما اتفاق می‌افتد حاصل سعی و تلاش ماست.

دکتر بندانی در فرازی دیگر از سخنانش با اشاره به سخن امام معصوم حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: "العلم سلطان" دانش سلطان و قدرت است ادامه داد: در دنیای امروز هر کشوری که علم داشته باشد قدرت و توانایی دارد و هر کشوری که علم ندارد باید پیرو دیگران باشد. ایشان در خاتمه گفت: در دنیای امروز هر کشوری از ظرفیت‌های مادی و معنوی دنیا خوب استفاده نماید پیشرو و پیشگام است و هرکس از این ظرفیت‌ها استفاده نکند عقب می‌ماند.

حجه الاسلام قلندری نیز در این مراسم با سخنانی در مورد نحوه برگزاری هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: این طرح در دو دوره 4 روزه (صبح‌ها ویژه آقایان و عصرها ویژه خانم‌ها) با استفاده از محضر اساتیدی چون حجج اسلام طباطبایی، عبداللهی و روحی در ساختمان‌های بعثت و امام رضا (ع) با موضوعاتی همچون سبک زندگی و ایران معاصر و روشنفکری دینی با حضور 100 تن از اعضاء هیئت‌علمی برگزار می‌گردد.

وی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم به برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه با موضوعات: خانواده متعالی در اسلام، مدافعین حرم و برنامه‌هایی شامل عزاداری محرم و بازدید از اماکن دیدنی اشاره کرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط