اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دوازدهمین همایش ملی نجوم و اخترفیزیک ایران

دوازدهمین همایش ملی نجوم و اخترفیزیک ایران

دوازدهمین همایش ملی نجوم و اخترفیزیک ایران به مدت دو روز در سالن همایش‌های مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار شد.

به گفته دکتر علیرضا آقایی دبیر این همایش، در مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور دکتر غلامرضا رضایی سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام گرفت، دکتر در محمد کردی تمندانی معاون پژوهشی دانشگاه طی سخنانی به لزوم برگزاری این همایش‌ها و دستاوردهای برگزاری آن پرداخت. وی برگزاری این نشست‌ها را زمینه‌ای برای ساختن فردای بهتر دانست.

همچنین در این همایش از خدمات ارزشمند پیشکسوت نجوم ایران، دکتر جمشید قنبری، استاد بازنشسته اخترفیزیک دانشگاه فردوسی مشهد تجلیل، و لوح تقدیر رئیس انجمن نجوم ایران به ایشان اهداء گردید. این همایش در روز ۱۱ بهمن نیز با ادامه سخنرانی‌های تخصصی به کار خود ادامه داد.

لازم به ذکر است چهارمین مدرسه زمستانی انجمن نجوم ایران نیز طی روزهای ۸ و ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ با سخنان دکتر آقائی، رئیس انجمن نجوم ایران، در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح گردید.

 در این همایش ده کارگاه تخصصی نجومی توسط دکتر حسین حقی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و دارنده مقاله در نیچر، دکتر سعید دوست محمدی از دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر سعداله نصیری قیداری از دانشگاه شهید بهشتی و رئیس سابق انجمن نجوم ایران، دکتر معین مصلح از دانشگاه شیراز و خانم دکتر اکرم حسنی از دانشگاه رینیش فریدریچ ویلهولمز بن آلمان و دارنده مقاله در نیچر برگزار شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط