اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم اختتامیه مسابقات «ورزش‌های همگانی» دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات «ورزش‌های همگانی» دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان برگزار شد

مسابقات «ورزش‌های همگانی» دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان به‌منظور راه‌یابی به چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور با حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های سراوان، چابهار، ایرانشهر، هاتف، پیام نور، زابل و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این دوره از مسابقات از چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه در 9 رشته ورزشی شامل: فوتبال گل‌کوچک، والیبال چهارنفره، بسکتبال سه‌نفره، هفت‌سنگ، هندپلو، طنابزنی، دارت، آمادگی جسمانی و فریزبی، با همکاری دانشگاه‌های هاتف، فرهنگیان، پیام نور و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

دکتر زمانیان معاون دانشجویی که از سوی ریاست دانشگاه سخنرانی می‌نمود، در مورد نحوه برگزاری این دوره از مسابقات ابراز داشت: از امسال رویکرد سازمان امور دانشجویان و واحد تربیت‌بدنی وزارت علوم به‌گونه‌ای است که تمام واحدهای دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم (اعم از دولتی، غیردولتی و غیرانتفاعی) مسابقات استانی را باهم برگزار  نمایند، که در این دوره افتخار میزبانی مسابقات نصیب دانشگاه سیستان و بلوچستان گردید.

وی تصریح کرد: ورزشکارانی که درمسابقات استانی حائز رتبه و مقام شوند به مسابقات منطقه‌ای اعزام و درصورت موفقیت در مسابقات کشوری به المپیاد بین‌المللی دانشجویان دنیا راه پیدا می‌کنند.

خانم دکتر مرزیه مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه نیز طی سخنانی در مورد لزوم ورزش و تأثیر آن بر سلامت روح و جسم گفت: فعالیت‌های ورزشی با توجه به ماشینی شدن زندگی انسان‌ها بسیار کمرنگ شده، ازاین‌رو  توجه به فعالیت های ورزشی لازم وضروری است . وی خاطر نشان کرد: ورزش علاوه برتاثیرات زیاد بر سلامت جسم، می‌تواند به‌سلامت روح و روان انسان کمک نماید.

ایشان با اشاره به نتایج شگرف روان شناسان در مورد تأثیر ورزش بر سلامت روانی انسان‌ها بیان داشت: فعالیت های ورزشی  می‌تواند ضمن شکل‌گیری خلق‌ و خوی مثبت و منش ورزشکاری مانند شجاعت و فداکاری، از بروز بیماری‌های همچون استرس و افسردگی جلوگیری کند.

وی افزود:  امروزه پزشکان بحث ورزش‌درمانی به بیماران را به عنوان یک روش درمانی پیشنهاد می‌نمایند.

ایشان در پایان به همه دانشجویان و زنان شاغل در دانشگاه توصیه نمود تا جهت سلامتی روح و جسم خود از امکانات ورزشی ایجادشده در دانشگاه استفاده نمایند.

گفتنی است مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه برگزار، و از ورزشکاران و تیم‌های منتخب ورزشی با اهداء لوح سپاس و مدال تجلیل و قدردانی گردید.

 

 

امتیاز به خبر :