اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

به مناسبت « هفته معلم » آئین تکریم از مقام والای استادان دانشگاه برگزار شد

به مناسبت « هفته معلم » آئین تکریم از مقام  والای استادان  دانشگاه برگزار شد

آئین تکریم از مقام  والای استادان دانشگاه  شامگاه روز پنج شنبه در محل استاد سرای دانشکده فنی و مهندسی شهید نیکبخت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر رضائی رئیس دانشگاه با گرامیداشت این روز گفت: بهانه حضور و گردهمایی ما در این شب فرخنده که مصادف است با دوازده اردیبهشت ماه، « روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری » تجلیل و بزرگداشت از مقام شامخ معلمان و استادان دانشگاه است .

وی گفت : همان طور که می دانید اساس آفرینش و خلقت انسان و حتی بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) بر اساس تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

ایشان افزود: امروز و در این مراسم گرد هم جمع شده ایم تا از اعضای هیئت علمی که حائز رتبه و مرتبه علمی گردیده،  همچنین از مقام استادانی که به  افتخار بازنشستگی نائل آمده و حق بزرگی نسبت به این دانشگاه دارند تجلیل و قدردانی شود .

دکتر رضائی با گرامیداشت خاطره استادانی که در جمع ما نیستند از  استاد مرحوم حسین آتشی که به تازگی به رحمت خدا پیوسته، به عنوان یکی از استادان با ارزش دانشگاه سیستان و بلوچستان یاد نمود.

حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی در آئینه احادیث و روایات اسلامی به مناسبت این روز و رسالت خطیر معلمان گفت: لحظه لحظه عمر ما انسان ها در حرکت است  و ما  ساخته می شویم  و شکل می گیریم، این ساخته شدن یا زیبا و چشم نواز، یا زشت و نفرت انگیز است.

وی گفت: برخی در مسیر حرکت نه تنها برای خود به سمت خیر و زیبائی حرکت می کنند بلکه برای دیگران خیرآفرین و زیبائی آفرین  می شوند، این افراد همچنان که از  خود مراقبت می کنند دل و جان شان برای دیگران پر پر می زند. این افراد وظیفه تربیت جوانان مومن و خردمند  و جامعه پذیر را که می تواند بن بست ها را بشکنند و به جلو ببرند به عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی خاطر نشان کرد این انسان ها معلمانی هستند که  مانند پیامبران و اولیاء که استادان واقعی جهان هستند این رسالت خطیر را به عهده گرفته اند.

دکتر فرهاد شهرکی معاون آموزشی دانشگاه نیز با گرامیداشت این روز و خاطره استاد شهید مطهری و دکتر علی شریعتی گفت: مطهری و شریعتی نمونه هایی از دانشگاهی هایی بودندکه حیات و بقای شان مسائل جامعه و نماد دانشگاه جامعه محور بوده است .

وی افزود: صدای این دو الگو سالها در جوامع بشری انعکاس خواهد داشت و نخواهد مرد و ما امیدواریم  این دو گرامی به عنوان الگوی عملکردی و نه شعاری ما دانشگاهیان باشد.

دکتر مهدی شهرکی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم گزارشی کامل از سومین دهه سرآمدی آموزشی را ارائه نمود.

در پایان مراسم از استادان و اعضای هیئت علمی بازنشسته و برتر دانشگاه با اهداء لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

امتیاز به خبر :