اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دومین نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی و اولین نشست نمایندگان وزیر در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاههای منطقه 8 برگزارشد

دومین نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی و اولین نشست نمایندگان وزیر در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاههای منطقه 8 برگزارشد

دومین نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی و اولین نشست نمایندگان وزیر در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 8 کشور صبح امروز (پنج شنبه) در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مورد اهداف  برگزاری این نشست اظهار داشت: در ایام تعطیلات دانشگاه و با توجه با آغاز سال تحصیلی بر اساس منطقه بندی، جلساتی را در زمینه ی مسائل فرهنگی و اجتماعی و بعضا سیاسی، که دانشگاهها با آن مواجه هستند، برگزار می نمائیم .

 امروز هم شاهد برگزاری این جلسه در دانشگاه سیستان و بلوچستان هستیم که به لحاظ منطقه بندی تشکیل منطقه 8 را داده و به عنوان دانشگاه مادر منطقه مسئولیت فرهنگی دانشگاههای استان را عهده داراست.

وی گفت : در این نشست مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی که ناظر به بحث آسیب های اجتماعی و بحث های سیاسی دانشگاه با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، به عنوان سه محور کلیدی مورد بحث وگفتگو قرار می گیرد.

ایشان افزود : مسائل دانشگاه های منطقه با توجه به بستر و محیطی که در آن قرار دارند در برخی موارد دارای نقاط مشترک و متفاوتی هستند که این نشست ها بهانه ای است تا از تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.

دکتر غفاری خاطر نشان کرد در برخی از دانشگاه ها مسائل فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر مورد توجه است، منجمله مسائل و موضوعات این منطقه و این حوزه با مرکزیت دانشگاه سیستان و بلوچستان که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

وی گفت: تمام تلاش ها بر این استوار است تا سیاست ها و راهکارهایی اتخاذ شود تا کمک به رونق فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ،کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت توانمندی و مهارت افزایی در دانشجویان، و ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با دستگاه ها و بخش های مختلف متولی بحث های اجتماعی و فرهنگی افزایش یابد.

دکتر غلامرضا رضائی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی با گرامیداشت ایام محرم بیان داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های منطقه جنوب شرق کشور است که اکثر دانشگاه های فعلی استان از دهه 70 از این دانشگاه مستقل شده اند.

وی بحث فرهنگی در این استان و منطقه را بسیار خطیر دانست تا هم اهداف وزارت علوم و هم برنامه های فرهنگی مردم و قومیت های مختلف را لحاظ نماید.

ایشان در مورد معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه افزود: حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان شامل 48 انجمن علمی ،19 کانون فرهنگی، اجتماعی و هنری، 6 تشکل سیاسی و 38 نشریه دانشجویی است.

دکتر رضائی با حساس دانستن کارهای فرهنگی، در مورد رئوس فعالیت های انجام شده در این زمینه ابراز داشت: بحث آسیب های اجتماعی منجمله اعتیاد ، حجاب و عفاف از مهمترین مسائلی بوده است که در طی دوران حضور در دانشگاه مطرح بوده که خوشبختانه با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه راهکارهای  مناسبی برای مراقبت از دانشجویان اندیشیده شده است.

ایشان در ادامه به کسب افتخارات معاونت فرهنگی و اجتماعی و بحث بودجه مطالبی را به اختصار مطرح و اظهار داشت تا برگزاری این نشست ها در مسیر اهداف متعالی آموزش عالی نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

دکتر ابراهیم نوری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هم طی سخنانی در مورد لزوم برگزاری نشست های فرهنگی گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان مرکز تربیت نیروی متخصص و متعهد، دارای اضلاعی همچون آموزش ، پژوهش و پرورش است که در این مقوله بحث فرهنگی و مسائل مربوط به آن رسالت خطیری دارد که مانند مسائل آموزشی و پژوهشی شفاف و واضح نیست

ایشان انجام هرگونه کار فرهنگی مثبت و تاثیر گذار را منوط به همکاری و همدلی تمام عوامل مجموعه و فراهم شدن بستر خاص دانست تا انعکاس آن در مدارج عالی اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری نمود تا در این نشست با همفکری و هم اندیشی تمام عزیزان نقشه راهی  مهیا شود تا زمینه برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی را فراهم نماید.

حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز با فرازی از قیام امام حسین(ع) و بهره گیری از این قیام اظهار داشت: ما به عنوان دوستداران حضرت ابا عبدا.. الحسین(ع) باید تلاش نمائیم تا رفتارمان شبیه آن امام بزرگوار بوده و تمام دغدغه ما دانشجویانی باشد که دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

وی افزود: ما باید از هرگونه کمکی که می تواند یک هویت خوب برای زندگی و آینده دانشجویان فراهم نماید در یغ نورزیم.

گفتنی است دومین نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی و اولین نشست نمایندگان وزیر در هیآت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 8 با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 8 به مدت یک روز به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد.

 

 

امتیاز به خبر :