اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مدیر عامل موسسه خردورزان ملل و عضو شورای بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

مدیر عامل موسسه خردورزان ملل و عضو شورای بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

دکتر گنجی مدیر عامل موسسه خردورزان ملل و عضو شورای بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر گنجی که برای بررسی امکانات و فرصت‌های آموزش بین‌الملل به دانشگاه سیستان و بلوچستان آمده بود طی سخنانی با مهم خواندن نقش نیروی انسانی و متخصص در هر جامعه، از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی یاد نمود که در مسیر توسعه نقش به سزایی ایفاء می‌نمایند.

ایشان با مهم دانستن نقش دانشگاه سیستان و بلوچستان از نقطه نظر منطقه‌ای و مکان جغرافیایی و اقلیم، زاهدان و چابهار را به عنوان حلقه‌ای دانست که می تواند در منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس مهم و تاثیر گذار باشد.

دکتر گنجی از نکاتی به عنوان فرصت‌های توسعه آموزش عالی در عرصه بین المللی یاد کرد و افزود: دادن فرصت‌های مطالعاتی، پذیرش دانشجوی آزاد، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های کشورهای هم جوار، برگزاری کنفرانس های بین المللی از مهم ترین زمینه های توسعه همکاری های علمی و بین المللی است.

وی عنوان نمود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تمام توان از هر گونه اقدامی در این مسیر حمایت و پشتیبانی می‌نماید.

دکتر غلامرضا رضائی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم با ذکر توانمندی‌های دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر منطقه بیان داشت: خوشبختانه دانشگاه سیستان و بلوچستان در اکثر گرایش‌ها و رشته‌ها فارغ التحصیلان ارزشمند بسیاری داشته است و هم اینک با داشتن اساتید مجرب چه در دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و دوره‌های پژوهشی قادر به پذیرش دانشجو می‌باشد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات دانشجویان افغانستانی، مشکل تحصیلات دبیرستانی قبل از ورود به دانشگاه است. از این نظر خوب است برای این قبیل دانشجویان که در کشور خودشان مشکل دبیرستان دارند ۳ دوره ۶ ماهه پیش نیاز علوم انسانی، تجربی و ریاضی طراحی شود تا با توجه به دیپلم اخذ شده وارد رشته‌های دانشگاهی مورد علاقه خود شوند.

ایشان با اشاره به امکانات بسیار خوبی که در اختیار دانشجویانی خارجی قرار گرفته، عنوان نمود در صورت برطرف شدن مشکلات تردد آنها به استان، دانشگاه سیستان و بلوچستان امکان پذیرش دانشجوی بیشتری از کشور افغانستان را داراست.

دکتر رضائی استان سیستان و بلوچستان را با توجه به در نظرگرفتن شرایط همجواری و اقلیم منطقه مکان مناسب تری برای ادامه تحصیل دانشجویان افغانستانی دانست.

دکتر فرهاد شهرکی معاون آموزشی دانشگاه نیز با ارائه کلیاتی از وضعیت آموزشی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با سابقه‌ی ۵۰ ساله و با داشتن حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی در اکثر رشته‌های تحصیلی و مهیا بودن زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم، این پتانسیل را داراست تا به عنوان دانشگاه جامع جنوب شرق وارد تمامی عرصه‌های علمی ملی و بین المللی شود.

دکتر قاسمی مدیر دفتر بین الملل دانشگاه نیز طی سخنانی به پیشینه‌ی پذیرش دانشجوی خارجی از یکسال گذشته از کشور افغانستان پرداخت و خاطرنشان کرد: از یکسال پیش دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدام به پذیرش ۱۹ دانشجوی بورسیه و ۲۰ دانشجوی غیر بورسیه کرده که در نیمسال دوم ۹۸-۹۷ تعداد دانشجویان عملا به ۷۵ نفر رسیده است. وی  بیان داشت که استان ما با داشتن شرایط مجاورت با ۳ استان از کشور افغانستان پتانسیل‌های بالایی در جذب دانشجو از آن کشور را داراست.

گفتنی است قبل از برگزاری این نشست دکتر گنجی از امکانات و فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه بازدید نمود.


 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط