اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور دکتر رضائی رئیس دانشگاه در چهارمین یادواره شهدای دانشجوی استان

حضور دکتر رضائی رئیس دانشگاه در چهارمین یادواره شهدای دانشجوی استان

دکتر غلامرضا رضائی و هیات همراه در چهارمین یادواره شهدای دانشجوی استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه زابل شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، چهارمین یادواره ی شهدای دانشجوی استان سیستان و بلوچستان بیست و دوم آبان ماه نود و هشت در مرکز همایش های دانشگاه زابل برگزار شد.

این یادواره مشارکتی فرهنگی و ایمانی برای بازخوانیِ شخصیت، آرمان و اندیشه‌ی شهیدانی بود که عزت و سربلندی امروز را برایمان به ودیعه نهادند و فرصتی مغتنم فراهم ساخت تا جوانان پرسشگر و دانش‌پژوه دانشگاه زابل را با باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و شاخصه‌های بنیادین فرهنگ ایثار و شهادت، بیش‌ازپیش آشنا سازد.

حجه الاسلام والمسلمین صادقی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان طی سخنانی با استناد به آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: همه ما در این عالم مسافریم و در مسیر رشد و تعالی و تبدیل‌شدن به انسانی فرهیخته و شایسته و کامل ره می‌پوییم و در طی این طریق به نشانه‌ها و نمادهایی نیازمندیم که هدایتگر ما به سرمنزل مقصود باشند که حضرت امام صادق (ع) از آن نشانه‌ها به علما تعبیر می‌فرمایند؛ یعنی کسانی که چیزی برای خود نمی‌خواهند اما دست بندگان خدا را می‌گیرند و برای رسیدن به سرانجام و سرمنزل اصلی تعیین‌شده آنان را راهنمایی می‌کنند.

حجه الاسلام والمسلمین صادقی افزود: این روایت را می‌توان تعمیم داد به شهدا و تمامی آنان که صادقانه مبارزه کردند و از وجود خود درراه حق گذشتند تا پرچم‌های نشانگر عزت و آزادگی انسان را برافرازند و مسیر درست را رهنمون گردند.

 وی از شهید خدری، شهید حسابی مقدم، شهید میرحسینی و شهدای دانشجو یادکرد و شهیدان را دست‌گیر ما در طی طریق قربه الی الله و رسیدن به سرانجام اصلی هستی یعنی به‌زانوی ادب و فروتنی و خاکساری در پیشگاه حضرت رسول به خاک افتادن دانست و افزود: بر تمامیِ ماست که از یاد و نام شهیدان بهره کافی ببریم و زیر سایه‌ی توجهات حضرت ولی‌عصر (عج)، سربازان شایسته‌ای برای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) باشیم.

چهارمین یادواره شهدای دانشجوی استان باسخنرانی دکتر بهلولی رئیس دانشگاه زابل، دکتر وجدانی نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجوئی کشور، تجلیل از پانزده خانواده‌ی معزز شهید، رونمایی از دو جلد کتاب شهدای دانشجوی استان و تقدیر از نویسنده‌ی آن به کار خود پایان داد.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط