اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مرکز توانمندسازی مهارتی و مشاوره شغلی دانشجویان توسط رئیس دانشگاه افتتاح شد

مرکز توانمندسازی مهارتی و مشاوره شغلی دانشجویان توسط رئیس دانشگاه افتتاح شد

مرکز توانمندسازی مهارتی و مشاوره شغلی دانشجویان پیش از ظهر روز یکشنبه با حضور دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این مرکز باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتا ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه با ظرفیت‌های بالقوه  و بالفعل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایجاد گردیده است.

دکتر رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این مرکز طی سخنانی در مورد لزوم مهارت‌آموزی اظهار داشت: در چند سال اخیر به خاطر اشباع شدن بازار اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی، لزوم فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی ضروری است.

وی بیان داشت: دریکی از نشست‌های روسای دانشگاه‌های کشور طرح فعال‌سازی توانمندسازی مهارتی مطرح گردید و مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد تا روسای دانشگاه ها در بازگشت از این نشست نسبت به فعال‌سازی مرکز توانمندسازی در دانشگاه متبوع خود اقدام نمایند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط موجود، فارغ‌التحصیلانی موفق خواهند بود که به کسب مهارت اقدام نمایند،  لذا انتخاب رشته و مهارتی که دانشجویان می‌آموزند تأثیر بسزایی برای آینده آن‌ها دارد.

وی در پایان افزود: ما به‌عنوان قشر تحصیل‌کرده موظفیم تا زمینه‌ی کسب مهارت و توانمندسازی دانشجویان را فراهم نمائیم، ازاین‌رو دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بهترین مکان برای کسب مهارت افزایی و توانمند سازی هستند.

گفتنی است در خاتمه مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه سیستان و بلوچستان با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان امضاء و از تنی چند از نمایندگان و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای تجلیل و قدردانی شد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط