اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

کرسی ترویجی با موضوع "جامعه اجباری و قتل‌های خانوادگی" برگزارشد

کرسی ترویجی با موضوع "جامعه اجباری و قتل‌های خانوادگی" برگزارشد

کرسی ترویجی "جامعه اجباری و قتل‌های خانوادگی" با حضور جمعی از اساتید و با دعوت از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، کرسی ترویجی با عنوان جامعه اجباری و قتل‌های خانوادگی توسط دکتر حسنی استادیار گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی ارائه شد .

ایشان اظهار نمود: با توجه به روند فزاینده  آسیب‌های اجتماعی، یکی از این آسیب‌های اجتماعی افزایش خشونت‌های خانوادگی است. بر این اساس نهاد خانواده که طبق انتظار باید محل آرامش و امنیت باشد با مشکلات و چالش‌های عدیده ای روبرو شده است. قتل‌های خانوادگی، ازجمله مسائلی است که در چهارچوب نهاد خانواده روی می دهد و دقت و توجه بسیاری از جرم شناسان، جامعه شناسان و سایر پژوهشگران را به خود جلب نموده است. 

وی خاطر نشان کرد: هرگاه افراد در زمان ها و زمینه های مختلف اجتماعی (مانند خانواده، مدرسه، محل کار و محله)، در معرض کنترل اجباری گسسته قرار بگیرند، نتیجه کار به‌احتمال‌زیاد تبهکاری مزمن یا حرفه ای خواهد بود.  اقدامات پیشگیرانه لازم در این جهت متضمن محدود ساختن راهبردهای تنبیهی در کنترل جرم و پیاده سازی مجموعه ای از سیاست های دولتی است که در میان سایر چیزها، پشتیبان محل کار دموکراتیک تر باشند، امنیت اقتصادی وسیع و گسترده برای آحاد جامعه فراهم بیاورند و توسعه بهداشت و سلامت و مراقبت از کودکان و خانواده های در معرض خطر را تضمین کند.

گفتنی است در این کرسی ارائه‌کننده دکتر حسنی از گروه علوم اجتماعی و ناقدان دکتر سالارزایی از گروه فقه و حقوق، دکتر حسین بر از گروه علوم اجتماعی و حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان بودند. مدیریت جلسه نیز بر عهده دکتر اربابی از گروه فقه و حقوق بود.

درادامه این جلسه ناقدان به بیان نقدهای خود به این موضوع پرداختند و ارائه‌کننده به برخی از این نقدها پاسخ داد.

در پایان هم به بیان نکات و سؤالات حضار در جلسه پرداخته شد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط