اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

هفته جهانی کارآفرینی با برگزاری برنامه های متنوع به کار خود پایان داد

هفته جهانی کارآفرینی با برگزاری برنامه های متنوع به کار خود پایان داد

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگ‌ترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی از ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذرماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگ‌ترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی است که هرساله در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۷ آبان تا ۴ آذر در سراسر دنیا برگزار می‌شود. در این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی، تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب ‌وکار تشویق شده و کسب ‌وکار خود را آغاز کنند.

رویداد هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

از جمله برنامه‌های این رویداد می‌توان به برگزاری رویداد استارتاپی، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی کسب‌وکار و کارآفرینی، نشست‌های تخصصی با مدیران و کارآفرینان کشور و برپایی جشنواره کسب ‌وکار در حوزه صنایع‌دستی و مشاوره‌های تخصصی کسب ‌وکار اشاره کرد.

مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌منظور ترویج فرهنگ كارآفرینی، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مربیان كارآفرینی و دانشجویان و طراحی و برنامه‌ریزی برای سامانه‌ها و اکوسیستم‌های كارآفرینی كه درواقع نقشه و طرحی بر اساس رسته‌های شغلی و ایده‌های كارآفرینی ازجمله كارهایی به شمار می‌رود كه اكنون در حال انجام و پیگیری است.

در راستای برگزاری برنامه‌های از پیش تعیین و اعلام‌شده، دوشنبه 27 آبان 98 (روز اول) مسابقه کسب ‌وکار ایرانی در سالن استارتاپ مجتمع فناوری و نوآوری برگزار شد. این برنامه شامل تشریح لغات اصلی در بحث تیم تمرین همدلی، تعهد و بررسی و آموزش نمودار چرخه کسب ‌وکار ... با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برگزار شد. پس از انجام تمرینات لازم جنبه رقابتی تیم ها آغاز شد، در این بخش چندین مسابقه پیش‌بینی‌شده بود مسابقاتی که هرکدام تأکیدی بر صفاتی از بحث تیم داری بودند و رقابتی که جذابیت این آموزش غیرمستقیم را چندین برابر کرد. در پایان جوایزی به سه گروه برتر اهدا شد.

کارگاه فن بیان مورخ سه‌شنبه 28 آبان ماه (روز دوم) در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری برگزار شد در کارگاه فوق تکنیک های مثل تکنیک‌های ارتقاء اعتماد به ‌نفس، لبخند زدن، شبیه‌سازی با افراد توجه به ارزش‌های افراد و ارتباط غیرکلامی در نفوذ کلام آموزش داده شد.

کارگاه شغل ایده آل من چهارشنبه 29 (روز سوم) آبان ماه در سالن کنفرانس مجتمع فناوری و نوآوری برگزار شد. در کارگاه فوق در مورد شناخت روحیات معرف، آشنایی با بوم مدل کسب ‌وکار، اعتمادسازی، نشان دادن قابلیت‌ها و مشاوره به‌جای درخواست بحث و گفتگو شد.

در روزهای 29 آبان الی 1 آذر 1398 (روز سوم تا پنجم) استارتاپی در حوزه توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در محل مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. در رویداد فوق بیش از 150 شرکت‌کننده حضور پیدا کردند که برای کمک به این شرکت‌کنندگان، چندین مربی و داور متخصص در حوزه کسب ‌وکار دورهم جمع شده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آن‌ها را با فضای واقعی کسب‌وکار آشنا نمودند.

نشست صمیمانه دانشجویان با کارآفرین برتر آقای مهدی صفایی روز شنبه 2 آذرماه (روز ششم) در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. نامبرده راهکارهای موفقیت را خودشناسی، جغرافیاشناسی، تفکرشناسی و جسارت شناسی عنوان کرد؛ و افزود خلاقیت، ریسک‌پذیری، بحث خوب دیدن و تفاوت نگرش از عوامل اصلی یک فرد موفق می باشد

جشنواره صنایع‌دستی در مورخ 3/9/98 (روز هفتم) در سالن مجتمع فناوری و نوآوری برگزار شد.. هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کسب‌وکارهای مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی و ارائه این‌گونه دستاوردها در حوزه صنایع‌دستی می باشد و چندین کسب‌وکار دانشجویی که در حوزه صنایع‌دستی مشغول به کار هستند محصولات خود را به نمایش گذاشتند. هدف حمایت از مخترعین، نوآوران کارآفرینان وفرآهم آوردن تسهیلاتی جهت تجاری سازی ایده ها و محصولات بود.

اختتامیه هفته کارآفرینی سوم آذرماه با حضور خانم نرگس شایق کارآفرین رشته صنایع‌دستی در حوزه آنلاین و بنیان‌گذار استارتاپ آرا نیک مورخ در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان بلوچستان برگزار شد. در ابتدا آقای دکتر درمحمد کردی تمندانی معاونت پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در خصوص اهمیت یک کسب‌وکار موفق، ایجاد یک زندگی بهتر و نهایتاً داشتن نقش کلیدی در موفقیت جامعه صحبت نمود. سپس خانم نرگس شایق در خصوص عرضه صنایع‌دستی باسلیقه روز، بهبود بخشی به شیوه‌های رایج تولید صنایع‌دستی صحبت نمود.

 

امتیاز به خبر :