اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اولین دوره‌ی طرح تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برگزار شد

اولین دوره‌ی طرح تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برگزار شد

مراسم افتتاحیه اولین دوره‌ی طرح تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی مراسم افتتاحیه اولین دوره‌ی طرح تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در روز پنجشنبه 21 آذرماه در محل تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر نوری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از مسئولان و دانشجویان انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانشگاه سیستان و بلوچستان، بازگشت به مسئولیت اجتماعی دانشگاه را یک امر ضروری دانست و افزود جهت‌گیری در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بالا بردن تأثیرگذاری و ضریب نفوذ برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

ایشان برگزاری دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد را در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ارزیابی کرد و ضمن تشکر از ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری از اعتیاد بکار گیری اقداماتی است که احتمال ابتلای افراد را کاهش می‌دهد و به یکی از مؤلفه‌های اساسی که می‌تواند در پیشگیری مؤثر باشد افزایش آگاهی‌های عمومی و تخصصی در مورد مضرات مواد و شناخت تأثیرات سوء فردی و اجتماعی آن است بنابراین در این زمینه توجه به مقوله آموزش‌های مستقیم حائز اهمیت است. پس باید با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و دانشجو برای مداخله مثبت و اندیشمندانه و مقابله با این وضعیت که آینده جامعه را تهدید می‌کند، استفاده کرد و در این زمینه انجمن‌های علمی دانشجویی به‌عنوان بخشیاز نظام اجتماعی علم می‌توانند با بهره‌مندی از حضور داوطلبانه و بانشاط دانشجویان برای تربیت کادر متخصص پیشگیری مورداستفاده قرار گیرند.

در پایان دکتر میهنی به این نکته اشاره کردند که اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل دامن‌گیر کشور ما است و در سال‌های اخیر گسترش زیادی در سطح جامعه پیداکرده است. موضوع مبارزه مواد مخدر در کشور اغلب به‌صورت فیزیکی صورت می‌گیرد و امروزه به‌عنوان یکی از پنج اولویت مشکل‌هایی است که در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد. در همین راستا هریک از دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که اقداماتی برحسب وظایف تعیین‌شده انجام دهند. این مشکل اجتماعی توسط افراد متخصص آسیب‌شناسی گردید و نتیجه‌ی آن پذیرش اعتیاد به‌عنوان یک معضل و پذیرش معتاد به‌عنوان یک بیمار بود و به همین سبب دانشگاه‌ها به برگزاری دوره‌های تربیت نیروی متخصص مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر پرداخته‌اند.

گفتنی است در آغاز مراسم دکتر نوری طی سخنانی اعتیاد را موضوع و معضل اجتماعی دانست و ادامه داد تمامی افراد و مردم حاضر در کشور در قبال رفع این معضل اجتماعی مسئول هستند و یک فرد معتاد با مصرف مواد علاوه بر خود، خانواده و جامعه پیرامون خود را با چالش‌های همراه با اعتیاد درگیر می‌کند. طرح تربیت نیروی متخصص در دو سطح مقدماتی و میانی به‌منظور مقابله با اعتیاد به مواد مخدر برگزار می‌گردد که جامعه‌ی هدف دانشجویان رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی می‌باشند.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط