اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

چهارمین مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران برگزار شد

 چهارمین مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران برگزار شد

آئین افتتاحیه چهارمین مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران با حضور مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری‌، دکتر نوری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی مکانیک سراسر کشور و دانشجویان انجمن‌های علمی دانشگاه در روز پنجشنبه مورخ 21 آذرماه در محل تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری‌ در این مراسم بیان نمود که پروژه‌ی محوری مجموعه‌ی فرهنگی و اجتماعی، پروژه‌ی دانشگاه اجتماعی است و دانشگاه نمی‌تواند نسبت به مسائل اجتماعی پیرامون خود بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: دانشجویان با نگاهی از جنس بلوغ عقلانی، تکامل شخصیتی و کنکاش در لایه‌های مختلف اجتماع و با فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف همچون انجمن‌های علمی، برای رفع این معضلات تلاش نمایند.

ایشان در ادامه افزود: با گسترش نفوذ و بروز در زمینه‌های فرهنگی و جلب مشارکت دانشجویان و عناصر دانشجویی می‌توانیم با انزوا مقابله کنیم و با نهادینه کردن گفتگو و کار تیمی در دانشگاه‌ها و فرایند کارها می‌توانیم به سمت مثبتی حرکت کنیم.

ایشان در بخشی دیگر از سخنانش به رسالت انجمن‌های علمی و اتحادیه‌ها تأکید نمود که انجمن‌ها موظف به بازخوانی و ارائه روزآمد ظرفیت‌های بالقوه حوزه‌های مختلف کشور و همچنین مشارکت در سیستم‌های کارآفرینانه و نوآورانه هستند تا از طریق این مشارکت‌ها هم برای خود و هم جامعه تولید ارزش و ثروت کنند.

دکتر نوری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هم طی سخنانی بیان نمود که ما در دو دهه‌ی اخیر شاهد جهش علمی در کشور بوده‌ایم و نیز هرروز شاهد خلق پدیده‌ای علمی از سوی اجتماعات علمی و فرهنگی می‌باشیم که تأثیر آن بر زندگی غیرقابل‌انکار است.

ایشان با ارائه بیانیه‌ای از مقام معظم رهبری در مورد علم عزت و اقتدار که «انجمن‌های علمی ساختارهایی هدفمند و سازمان‌یافته هستند و به‌منظور انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و ... شکل‌گرفته‌اند» خاطرنشان کرد در سال‌های اخیر انجمن‌های علمی با تلاش و زحمات دانشجویان توانسته‌اند فعالیت‌های مهم و متعددی را به عمل برسانند.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط