اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اختتاميه هفته پژوهش با معرفى پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

اختتاميه هفته پژوهش با معرفى پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

آئين اختتاميه هفته پژوهش شامگاه روز چهارشنبه ٢٧ آذرماه در محل تالار امام رضا (ع) با حضور مهمان ویژه پرفسور رضا منصوری فیزیکدان برجسته ایران و برنده جایزه عبدالسلام و اساتيد و پژوهشگران برگزار شد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه سيستان و بلوچستان، در اين مراسم كه باهدف تجليل و قدردانی از اساتيد و پژوهشگران برگزيده دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالي استان برگزار شد، دكتر غلامرضا رضائي رئیس دانشگاه سيستان و بلوچستان به لزوم برگزارى هفته پژوهش و اهداف آن پرداخت و گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ پژوهش و تجليل از پژوهشگران، هفته آخر آذرماه هرسال از سوى وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری به‌عنوان هفته پژوهش و فناوری و روز ٢٥ آذرماه روز پژوهش نام‌گذاری شده است.

وى افزود: به‌منظور انسجام و يكپارچگى در برگزارى برنامه‌های هفته پژوهش تمام ادارات و سازمان هاى دولتى نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، پنل هاى تخصصى و ساير برنامه‌های خود را به‌صورت منسجم و هماهنگ و بر طبق برنامه‌های تنظیم‌شده همگام با دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌نمایند.

دكتر رضائى در ادامه به اهداف بزرگداشت هفته پژوهش پرداخت و گفت دودسته هدف می‌توان برای بزرگداشت هفته پژوهش برشمرد که اهداف کلی شامل:

  • ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقاءشان و جایگاه پژوهش و فناوری.
  • تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن.
  • تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده‌ی آن برای افکار عمومی و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار.
  • شناسایی و عرضه‌ی یافته‌های پژوهش و فناوری.
  • بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش‌ها و فناوری با همدیگر.
  • برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها با هدف تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و سایر مراکز مربوطه.
  • ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی ذی‌نفعان حال و آینده واحدهای پژوهشی و فناوری با همدیگر.

و اهداف عملیاتى شامل:

  • عرضه عملکردهای مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی.
  • تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی.
  • ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یک‌ساله دانشگاه، مؤسسات پژوهشی، مراکز رشد و پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی.
  • افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری.

عنوان گرديده است.

ايشان در بخش ديگرى از سخنانش خواستار تعامل بيشتر و ایجاد خط ارتباطى صنعت و دانشگاه در زمينه مسائل پژوهشى گرديد.

وى در پايان با ذکر اين مطلب كه فعالیت‌های پژوهشي به‌مراتب از فعالیت‌های آموزشي سخت‌تر است از زحمات وتلاش های پژوهشگران در طول برگزارى هفته پژوهش قدردانى نمود.

دكتر كردى معاون پژوهشى دانشگاه نيز طى گزارشى از نحوه‌ی برگزارى مراسم گراميداشت هفته پژوهش گفت: داشتن فرهنگ و قدرت در دنياى امروز فقط از طريق علم و دانش امکان‌پذیر است ازاین‌رو دانشگاه ها بايد براى خود ارزش‌گذاری نمايند.

وى با خطير دانستن فعالیت‌های پژوهشى اظهار داشت: حوزه پژوهشى نگاه بلندى را می‌طلبد و ما اگر بخواهیم به نقطه مطلوبى از رشد برسيم بايد از برآيند فكرى تمام همكاران دانشگاهى استفاده نمائيم تابه نقطه مطلوبی در منطقه برسيم.

دكتر كردى در بخش ديگرى از سخنانش خاطرنشان نمود دانشگاه زمانى می‌تواند موفق و پیشرو عمل نمايدكه ١٠تا ١٥ سال از جامعه جلوتر باشد.

وى در پايان ضمن قدردانى از تمام كسانى كه در طول برگزارى هفته پژوهش همكارى داشتند از هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده‌ای كه دانشگاه را در مسیر تعالى اهداف پژوهشى يارى نمايد استقبال كرد و آن را به‌مثابه يك كاتاليزور مثمر ثمر دانست.

گفتنى است در پايان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه  با اهداء لوح سپاس تجليل و قدردانی شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط