اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

شرکت دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور

شرکت دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در روز سه‌شنبه 26 آذرماه 1398 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور پرشور فعالان، مسئولین، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان آغاز به کار نمود.

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این نمایشگاه حاصل دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور که با اهتمام و همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان با ارائه 59 طرح که در طی 3 سال گذشته ثبت گردیده، در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور پیدا نمود که از این تعداد 17 طرح مربوط به سال 1398 می باشدو اکثر این طرح‌ها موفق به ارزیابی سطوح بلوغ فناوری یا (TRL: Technology Readiness Level) و کسب امتیاز بالا نسبت به سال‌های گذشته شده‌اند.

در این نمایشگاه 42 دانشگاه، 24 پژوهشگاه، 25 شرکت دانش‌بنیان و 34 پارک علم و فناوری توانمندی‌های خود را عرضه نموده‌اند.

بالاترین سطح امتیاز  TRL9 می‌باشد که بعضی از این طرح‌ها امتیاز 8 را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است تعداد فناوری‌های عرضه‌شده در نمایشگاه امسال 10 درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش داشته است.

در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه، دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، از غرفه دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید نمودند.

 گفتنی است در روز اول دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و همچنین دکتر بابک قنبر زاده پژوهشگر برتر کشور در بیستمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در این دوره، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هیات همراه از دستاوردهای علمی دانشگاه بازدید نمودند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا 30 آذرماه ادامه خواهد داشت و میزبان پژوهشگران، اندیشمندان، نخبگان و دانشجویان خواهد بود.

امتیاز به خبر :