اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زنگ انقلاب در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه  به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این مراسم دکتر رضایی رئیس دانشگاه طی سخنانی در جمع دانشگاهیان با گرامیداشت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از مقام والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدای گرانقدر ایران اسلامی، تجدید میثاق تمامی دانشگاهیان دانشگاه سیستان و بلوچستان، با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی را در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری اعلام نمود.

ایشان در ادامه بابیان گزیده‌ای از روزشمار پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان جنگ هشت‌ساله را به کشورمان تحمیل نمودند که نتیجه‌اش تقدیم شهدای بسیاری بود و آخرین آن شهادت سردار سلیمانی می‌باشد که ما امروز شاهد برگزاری نخستین مراسم گرامیداشت انقلاب در غیاب ایشان هستیم.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی، انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیاز به پشتیبانی و حمایت همه آحاد مردم به‌ویژه دانشگاهیان را داشته و برماست تا رشادت‌ها و فداکاری‌های آن شهیدان را گرامی بداریم و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پاسداری نمائیم.

حجه الاسلام آقا تهرانی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب ثمره به پا خاستن جوانان این مملکت بوده و به‌واقع جوانان تنها امید و پشتوانه انقلاب و ملت هستند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر همه ما ایرانیان را با ذکر این حدیث که: «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست پیدا می‌نمایند» امید دادند. ازاین‌رو برما لازم است تا باوجود تمام فراز و نشیب‌ها در تاریخ کشورمان، این سهم بزرگ را در حیات بشری ایفاء نمائیم و در واقع سهم خودمان را بگیریم.

ایشان افزود: این انقلاب رقم نخورد مگر باهمت جوانان این مرزوبوم، جوانانی که نه به خاطر نام و ثروت، بلکه برای اعتلای کلمه «خدا» جان خود را همچون شهید گمنامی که امروز در جوار مرقد مطهر آن هستیم تقدیم نمودند تا ما شاهد این رشد و بالندگی برای کشورمان باشیم.

وی افزود: امروز ما نیز وظیفه‌داریم رهرو راه امام (ره) بوده و در حد توان سهم خود را نسبت به تمام عزیزانی که جانفشانی نمودند تا ما به این عزت برسیم اداء نمائیم.

گفتنی است در پایان زنگ چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط رئیس دانشگاه به صدا درآمد.

امتیاز به خبر :