اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم گرامیداشت روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

 مراسم گرامیداشت روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

مراسم گراميداشت روز زن و تجليل از مقام والاى زنان دانشگاه ظهر روز شنبه ٢٦بهمن ماه ٩٨، در محل تالار ملاصدراى دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومى دانشگاه سيستان و بلوچستان، در اين مراسم كه با حضور زنان شاغل در دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار شد، دكتر رضایی طى سخنانى با گراميداشت اين روز فرخنده در مورد جايگاه و مقام و منزلت زنان اظهار داشت:

در شرايط كنونى، وضعيت زنان و مردان جامعه از نقطه‌نظر جمعيتى تقریباً برابر و مساوى است، ولى اينكه چرا زنان كمتر در مناصب و پست‌های مديريتى به كار گرفته می‌شوند به خاطر شرايط جامعه و نحوه‌ی زندگى و اهميت به كانون خانواده و تربيت صحيح فرزندان است.

وى در ادامه با ارائه آمارى از ميزان مشاركت زنان در پست‌های ادارى اظهار داشت: در سال ٩٦ حدود ١٣ درصد مسئولیت‌ها به عهده زنان و در سال ٩٨ اين ميزان به ٣٦ درصد بالغ شده است كه اين نشانگر افزايش يك رشد بسيار خوب و چشمگير بوده است.

ايشان در ادامه با ارائه الگوى تعداد زنان شاغل در دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: از میان ٣٩٧ عضو هيات علمى در دانشگاه ٨٢ نفر زن و از ميان ٩٥٦ نفر از كاركنان زن شاغل ٣٥٨ نفر را زنان تشكيل می‌دهند كه از اين ميان ٢٢ درصد از اعضاى هيات علمى و ٤٠ درصد از زنان كارمند داراى پست مديريتى هستند.

وى خاطرنشان كرد: به اعتقاد من زنان در مناصب و پست‌های مديريتی كارهاى محوله را با دقت و وسواس بيشترى انجام می‌دهند ازاین‌رو بايد از توانائی‌های آنان استفاده نمود.

دكتر رضایی با اشاره به توانائی‌های زنان در طول دوران انقلاب و جنگ تحميلى گفت: زنان هم دوشادوش مردان در پشت جبهه به كار امداد و پرستارى از آسيب ديدگان مشغول بودند و به رزمندگان يارى می‌رساندند.

وى در پايان اظهار داشت: اميدواريم در سال‌های آينده شاهد بالنده شدن بيشتر دانشگاه به همت تمام کارکنان زحمت‌کش و خدوم زن و مرد باشيم.

گفتنى است در اين مراسم برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگى و بازدید از نمایشگاه نيز برگزار شد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط