اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مرکز خانواده پایدار دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مرکز خانواده پایدار دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مرکز خانواده پایدار دانشگاه در چهار حوزه آموزش، مشاوره، همسان گزینی و تسهیلات با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی، مسئول ستاد ازدواج دانشجویی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر رضایی رئیس دانشگاه در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت: ایجاد مرکز خانواده پایدار خانواده پیرو پیگیری‌ها و هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه و از بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود، تعداد جوانان مجرد در جامعه در حال افزایش است از این رو وجود این مرکز از مدت‌ها قبل در مجموعه دانشگاه احساس می‌گردید،ایشان خاطر نشان نمود طی جلسات متعددی که با دفتر نهاد و معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار نمودیم، به‌منظور تقویت زیرساخت کانون خانواده و جوانان و دانشجویان این مرکز بنیان نهاده شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همه نهادهای فرهنگی مستقر در دانشگاه و تمامی اساتید حوزه و دانشگاه درخواست می‌نمائیم تا دانشگاه را از دانش و تجربیات ارزشمند خود در زمینه‌ی هر چه‌بهتر اداره شدن این مرکز یاری نمایند.

در ادامه مسئول ستاد ازدواج دانشجوئی کشور نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز ارزشمند و خیرخواهانه آن را اقدامی شایسته و مبارک دانست.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی با اشاره به آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج به آسیب‌شناسی این مقوله پرداخت و با برشمردن مشکلات و معضلات موجود در جامعه، دانشگاه را اولین محیط به‌منظور کاهش این آسیب‌ها دانست.

وی در ادامه با ذکر این نکته که در حال حاضر 4 میلیون فرد در معرض ازدواج داریم خاطرنشان کرد ما با راه‌اندازی «طرح ازدواج ملی دانشجوئی»  قدم اساسی و مهمی را برداشته‌ایم و امیدواریم با آموزش‌های لازم و با همیاری سایر دستگاه‌ها به‌اندازه وسعمان آنها را در مسیر تشکیل خانواده قرار دهیم چراکه اگر از این معضل اجتماعی جلوگیری نکنیم دچار بحران جمعیتی خواهیم شد.

حجت الاسلام آقا طهرانی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه نیز با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی مرکز ازدواج پایدار دانشگاه اظهار داشت: این مرکز با توجه به وسعت دانشگاه و تعداد دانشجویان، باهمت دفتر نهاد و ریاست دانشگاه از سال 97 آغاز شد.

وی اظهار داشت: این مرکز باهدف آموزش، همسان گزینی، مشاوره و ارائه تسهیلات در مرکز ازدواج پایدار تجمیع شد تا ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

ایشان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این مرکز پرداخت و افزود: باکمی تحقیق و بررسی متوجه می‌شویم باید از برنامه‌ها و اقدامات مؤثر در ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های دیگر استفاده کنیم. این مرکز نیز این فعالیت‌ها را از قبل از افتتاحیه آغاز کرده و پس از آن تا کنون 27 برنامه آموزشی و کارگاهی با موضوع خانواده و ازدواج برگزار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 70 نفر برای ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند، خدمات‌رسانی به آنان آن‌طور که باید انجام‌نشده و تلاش داریم در این زمینه بیشتر زوج‌های دانشجویی را کمک کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه لزوم ایجاد مراکز مشاوره در حوزه خانواده ضروری به نظر می‌رسد، طلاق ریشه‌های فکری و فرهنگی و غیره دارد اما عدم شناخت کافی زوجین از هم و ازدواج‌های احساسی سبب می‌شود در چند سال بعد از ازدواج خانواده متلاشی شود.

ابراهیم نوری افزود: در زندگی‌های مشترک بدون شک و تردید مشکلاتی پیش می‌آید اگر راه‌حل منطقی برای حل مشکلات وجود نداشته باشند خانواده دچار فروپاشی می‌شود، این مراکز به مدیریت بحران در مسائل خانوادگی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: افراد مجرد که به سن ازدواج رسیده‌اند نیز می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی محدود به دانشگاه نیست بلکه در حاشیه شهر و نقاط مختلف نیز خدمات ارائه می‌کند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط