اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اولین نشست هم اندیشی دانشگاهیان در حل علمی مسائل استان برگزارشد

اولین نشست هم اندیشی دانشگاهیان در حل علمی مسائل استان برگزارشد

اولین نشست هم اندیشی دانشگاهیان در حل علمی مسائل استان ظهر روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در محل تالار امام رضا (ع) دانشگاه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر غلامرضا رضایی در این نشست اظهار داشت: مسؤولان ادارات باید پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی خود را به اساتید دانشگاه در داخل استان بسپارند چرا که در حال حاضر شاهد هستیم که پروژه‌ها به اساتید خارج از استان ارائه می‌شود پس لازم است در این زمینه تجدید نظر شود.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی بیشتر استفاده شود، باید پروژه های بومی به اساتید بومی سپرده شود.

وی گفت: تاکنون آنطور که باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی استان برای حل مشکلات منطقه بهره گیری نشده است.

ایشان ادامه داد: تمام امکانات دانشگاه سیستان و بلوچستان از جمله آزمایشگاه‌ها در اختیار تمامی ادارات به ویژه مجموعه سپاه و بسیج قرار دارد.

رضایی با قدردانی از عملکرد بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، بر همکاری‌های بیشتر جامعه دانشگاهی و مجموعه بسیج و سپاه تاکید کرد.

سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه هم طی سخنانی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیاری نهفته است که با تحقیق و پژوهش در زمینه هر ظرفیت به ویژه مرز و معدن می توان در ایجاد اشتغال گام موثری برداشت.

وی افزود: اساتید دانشگاه در حل مسائل و مشکلات جامعه نقش مهمی دارند، باید دانشجوی توانمند تربیت کنند که بتواند با پژوهش محوری از مشکلات گره‌گشایی کند.

وی گفت: باید اساتید و جامعه دانشگاهی به نوعی عمل کنند که مسؤولان ادارات برای پروژه‌های خود به سمت آنها حرکت کنند.

سردار کرمی اضافه کرد: روسای دانشگاه‌ها می‌توانند اساتید توانمند و متعاقبا دانشجوی توانمند پرورش دهند. تولید علم یعنی تولید ثروت آن زمان که در تولید علم موفق عمل شود قطعا توجه به سمت دانشگاه‌ها جلب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات این استان با تکیه بر تحقیق و پژوهش قابل حل است، گفت: باید خلاقیت لازم را در دانشجویان ایجاد کنیم تا با شوق و علاقه در مسیر تولید علم و کشف و شهود حرکت کند.

رهدار مسئول بسیج اساتید دانشگاه سیستان وبلوچستان نیز در حاشیه این نشست اظهار داشت: ما امیدواریم تا نتایج این نشست مصوباتی باشد که نتیجه آن تشکیل گروه های مساله محور، متناسب با میزهای تخصصی وتوانمندی اساتید دانشگاه باشد.

گفتنی است در ادامه این مراسم اساتید و روسای دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به تشریح نظرات خود برای چگونگی رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف پرداختند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط