اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار ریاست دانشگاه و هیات همراه با مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزارشد

دیدار ریاست دانشگاه و هیات همراه با مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزارشد

به منظور رفع مشکل آب دانشگاه جلسه‌ دکتر رضایی رئیس دانشگاه و هیئت همراه با مدیران شرکت آب و فاضلاب استان در روز ۲۸ مرداد ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ادامه پیگیری‌ها برای رفع مشکل آب دانشگاه، روز ۲۸ مرداد ماه جلسه‌ای با حضور دکتر رضایی رئیس دانشگاه و هیئت همراه ایشان و مدیر کل آب و فاضلاب استان و همکاران ایشان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار گردید و معضلات و دلایل کم آبی شهر زاهدان و به تبع آن دانشگاه سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از مطرح شدن مشکلات ناشی از قطع مکرر آب دانشگاه و در مضیقه قرار داشتن اساتید و همچنین درپیش بودن کنکور سراسری، در این زمینه مهندس قاسمی مدیرکل آب و فاضلاب استان اشاره کرد که در حالت طبیعی شهر زاهدان در هر ثانیه با کمبود حدود ۶۰۰ لیتر آب مواجه است و این زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم این مقدار آب معادل یک‌چهارم نیاز این شهر است.

علاوه بر این در تابستان جاری با توجه به کاهش شدید مسافرت‌ها و همچنین افزایش مصرف آب به دلیل مراقبت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شهر بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته که تجمیع این دو مورد در کنار هم منجر به بروز مشکلات فعلی در زمینه تامین آب شهر گردیده است. همچنین در ادامه این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید و راهکارهای موقت و بلندمدت برای تامین آب دانشگاه سیستان و بلوچستان از منابع پایدار و قابل اتکا و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

امتیاز به خبر :