اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

پیام ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان بمناسبت فرارسیدن روز دانشجو

 پیام ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان بمناسبت فرارسیدن روز دانشجو

به مناسبت فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو پیامی از سوی ریاست دانشگاه سیستان وبلوچستان صادر شد متن پیام بدین شرح است:

روز دانشجو، روز ایثار، ایستادگی، حق خواهی و استبداد ستیزی دانشجویان عزیز میهن ما است. بزرگداشت چنین روزی، یادآور حق‌خواهی جوانانی است که در ظلمانی ترین ادوار تاریخ معاصر ایران چراغ راهی بر مسیر پر فراز و نشیب انقلاب شکوهمند مردم ایران بوده‌اند.

اگر در اوج استبداد ستم‌شاهی دانشجویان ما توانستند عالم بر زمانه خویش باشند و استعمار و استعمارگران را بازشناسند، امروز نیز تشخیص حق از باطل به اندازه‌ آن ایام اهمیت دارد.

در آن ایام که بیش از چند ماه از کودتای امریکایی بیست و هشتم مرداد نگذشته بود، دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران در مقابل جلوه های آشکار سلطه آمریکا ایستادند و به شهادت رسیدند تا فریاد ستم ستیزی آنان پس از سالها همچنان الهام‌بخش دانشجویان بیزار از استکبار جهانی باشد.

در این روزها که استعمار و استکبار چهره‌ی بزک کرده و جدیدی برای منحرف نمودن حرکت‌های اصیل و آزادی‌خواه از خود به نمایش گذاشته و با ظاهری آراسته به جنگی ناجوانمردانه با انقلاب

اسلامی ایران پرداخته‌است بر شما دانشجویان جوان، مؤمن و انقلابی است، که با شناخت ترفندهای شیطانی دشمنان، با کسب دانش و معرفت و تقوی و بصیرت ، اعتلا و ترقی اینده ایران عزیزمان را تضمین کنید.

امید داریم شما سرمایه‌های جوان، در کنار تلاش علمی و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، خودسازی فردی و اجتماعی را نیز به‌کار گیرید تا ان‌شاءالله بتوانید نقش اثرگذار خود را، همچون نسل‌های پیش در جامعه به‌خوبی ایفا نمائید.

ضمن تبریک این روز بزرگ به شما دانشجویان عزیز ، امیدوارم با همت والای شما این روز همچنان الهام‌بخش نسل‌های بعد باشد.

 

 

غلامرضا رضایی

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

 

امتیاز به خبر :