اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین ویژه گرامیداشت روز دانشجو

 آئین ویژه گرامیداشت روز دانشجو

آئین ویژه گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، روز یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹، آئین گرامیداشت روز دانشجو با حضور آیةالله محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز زاهدان، دکتر غلامرضا رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان، حجةالاسلام آقاتهرانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین دانشگاه و نمایندگان کانون‌ها ، انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه برگزار شد.

دکتر غلامرضا رضایی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر محسن فخری زاده، شهدای سلامت و شهدای ۱۶ آذر، گفت: در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: شانزدهم آذرماه یادآور روز دانشجو  و سالروز رشادت دانشجویانی است که با نثار خون خود از استقلال و حاکمیت کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان دفاع کردند تا پیام دهنده آزادی و آزادی خواهی ملت ایران به جهانیان باشند.

دکتر رضایی در پایان گفت: امیدوارم با فراگیری دانش، فنون و اخلاق در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط دانشجویان، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.

در این مراسم نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی مطالبات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

لازم به ذکر است این مراسم به صورت برخط برای دانشجویان و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، مدیریت فنآوری، مدیریت آموزش‌های مجازی و روابط عمومی دانشگاه به انجام رسید.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط