اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست بین المللی مجازی گردشگری میراث فرهنگی توسط پژوهشکده علوم باستان شناسی برگزارشد.

نشست بین المللی مجازی گردشگری میراث فرهنگی توسط پژوهشکده علوم باستان شناسی برگزارشد.

نشست بین المللی مجازی گردشگری میراث فرهنگی جمعه مورخ21 آذر1399به صورت مجازی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان این نشست تخصصی با پیام دکتر رضایی ریاست دانشگاه و پیام پروفسور آدریانو روسی ریاست موسسه ایتالیایی ایزمئو و حضور دکتر صدرا عمویی به نمایندگی از مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان وابسته به جهاد دانشگاهی کشور آغازشد.

این نشست دردو بخش صبح و عصر برگزار گردید،نشست صبح بین ساعات10تا14و بخش عصرنیز از ساعت16تا21به طول انجامید، محققین در طی 4پنل سخنرانی کردندکه از این تعداد سهم محققین ایرانی8مورد و بقیه سخنرانان از کشورهای انگلیس،ایتالیا و مکزیک بودندکه به تشریح تجارب خویش در زمینه گردشگری میراث فرهنگی پرداختند.تعدادشرکت کنندگان در مجموع  حدود400نفربرآورد شده است.

سخنرانی ها در 4محورشامل مباحث زیر انجام پذیرفت:

مبانی نظری و روش شناسی گردشگری: ازچهره های شاخص این پنل می توان دکتر محمدرضامجیدی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره انجمن ایرانی همکاری با یونسکو، سفیرو نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو و دکتر غلام حیدر بای سلامی عضوهیات علمی دانشکده کارآفرین دانشگاه تهران و رئیس هیات مدیره موسسه انجمن علمی گردشگری نام برد.

گردشگری میراث فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان: با سخنرانی دکتر جهانیان باتجربه چندین ساله در زمینه مدیریت و تدریس در حوزه گردشگری و رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، عضو هیات مدیره انجمن علمی گردشگری ایران و رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت و بازارگردشگری و مهندس محمد حیدری رئیس مرکزباستان شناسی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان.

گردشگری میراث فرهنگی در شمال ایران: با سخنرانی دکتر عباس پناهی و خانم نادیا ره از پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و دکتر محمد کشاورز دیوکلایی از دانشگاه ساپینزاو ایزمئو.

گردشگری میراث فرهنگی جهانی: با سخنرانی دکتر رابین کانینگهام استاد دانشگاه دورهام انگلیس و نماینده این کشور در یونسکو و دکتر امیلیانوگالاگا از دانشگاه مکزیکو، در ادامه دکتر یعقوب محمدی فر ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان طی دقایقی کوتاه به تشریح نقش مطالعات میان رشته ای در حوزه علوم انسانی پرداخت.

اختتامیه این نشست تخصصی باحضور دکتر رضایی ریاست دانشگاه، ریاست موسسه ایزمئو وهمکارانش، نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو و برخی از فعالان علمی حوزه گردشگری برگزار گردید، در پایان دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان آمادگی دانشگاه در حمایت از مطالعات گردشگری در سطح ملی و بین المللی را اعلام نمود.

 

امتیاز به خبر :