اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دهه بصیرت

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دهه بصیرت

به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی و دهه بصیرت نشست تخصصی دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان در تاریخ سیزدهم دیماه ساعت ۱۰ صبح با عنوان شهید سلیمانی اسوه بصیرت و ولایتمداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان سیستان و بلوچستان به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی و دهه بصیرت، نشست تخصصی دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان در تاریخ سیزدهم دیماه ساعت ۱۰ صبح با عنوان شهید سلیمانی اسوه بصیرت و ولایتمداری برگزار گردید.

در این نشست که دانشگاهیان دانشگاههای استان بصورت وبیناری در آن حضور داشتند، ابتدا دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان پس از عرض خیر مقدم به میهمان ویژه این نشست و حضار به تبیین شخصیت ایرانی، اسلامی و جهانی سردار سلیمانی پرداخت.

سپس سخنران ویژه این مراسم سردار دکتر یدالله جوانی معاون محترم سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطالبی را در خصوص دهه بصیرت، ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی و ابعاد مکتب سلیمانی عنوان نمود.

دکتر جوانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت خصوصاً شهید والامقام سپهبد سلیمانی و هم رزم شهیدش ابو مهدی المهندس به ویژگیهای شخصیتی شهید بزرگوار سلیمانی پرداخت و از مهمترین ویژگیهای شخصیتی ایشان به اخلاص و اینکه او عمل خویش را برای خدا خالص کرده بودند اشاره کرد. وی گفت: این شهید بزرگوار مصداق من کان لله کان الله له بود. ایشان از دیگر خصوصیات شهید سلیمانی به بصیرت و ولایت پذیری وی اشاره کرد و گفت: بصیرت بالا و ولایت پذیری مثال زدنی ایشان باعث شد که در این سالهای متمادی از وی شخصی ثابت قدم، انقلابی و ولایت پذیر به جهان اسلام به عنوان اسوه معرفی گردد.

در بخشهای دیگری از صحبت‌های معاون سیاسی سپاه پاسداران به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با سیر و سلوک شهید و اطلاق کلمه مکتب از سوی معظم له در این خصوص اشاره شد. وی عنوان کرد: مکتب سلیمانی که نشات گرفته و در ادامه مکتب خمینی کبیر (ره) است مورد تایید، تاکید و سفارش مقام معظم رهبری است. دکتر جوانی مکتب سلیمانی را در چهار بعد معنویت، عقلانیت،عدالت و ولایت مداری برای حضار در جلسه تشریح و تبیین نمود.

لازم به ذکر است این مراسم با جمع بندی، تقدیر و تشکر دکتر محبعلی رهدار مسئول بسیج اساتید در دانشگاه ها و مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان به پایان رسید.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط