اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

ادامه ی روند اصلاح تاسیسات دانشگاه در حوزه برق

ادامه ی روند اصلاح تاسیسات دانشگاه در حوزه برق

معاونت عمرانی دانشگاه در سال جاری در حوزه ی تاسیسات برق فشار ضعیف و فشار قوی اقدام به اصلاح زیرساختها و برطرف کردن مشکلات این بخش کرده است.

 

به گزارش حوزه ی معاونت عمرانی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این حوزه در سال جاری در رابطه با تاسیسات برق فشار ضعیف و فشار قوی اقدام به اصلاح زیرساخت ها و برطرف کردن مشکلات این بخش کرده است.

دکتر یعقوبی معاون عمرانی دانشگاه در این زمینه گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با حدود 120 هکتار وسعت، دارای 14 پست برق زمینی و هوایی، 28 موتورخانه، دو انشعاب سنگین برق، 9 انشعاب آب و یک تصفیه خانه بزرگ فاضلاب می باشد که برای عملکرد مطلوب آن دانشگاه می بایست سالانه هزینه ی زیادی متحمل شود. مجموعه تاسیساتی مذکور صرفاً از دیدگاه تاسیسات برقی به مراتب فرسوده تر آن چیزی است که به نظر می رسد، لذا واحد برق اقدام به اصلاح این تاسیسات در بخش فشار ضعیف و فشار قوی نموده است.

وی اینگونه ادامه داد که تاسیسات برق دانشگاه با توجه به عمر بالای تابلوها و اتصالات و پست های برق مجموعه پردیس ها و همچنین شرایط خاص و توزیع متفاوت بار مصرفی هر بخش و توسعه ی زیرساخت های مورد نیاز و ساخت و سازهای جدید مجموعه دانشگاه و افزایش مصرف در بخشهای مربوط به دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارمندان، شرایط خاصی دارد که در صورت نپرداختن به مشکلات و مسایل آن خسارات جبران ناپذیری بر دانشگاه تحمیل خواهد شد و این بار مصرفی سنگین و فرسودگی تاسیسات برقی و مکانیکی موجب صدمات زیادی در سطح دانشگاه خواهد گردید. علاوه بر آن عدم رسیدگی به این بخش که تامین کننده اصلی انرژی برای اداره و توسعه آتی دانشگاه است رشد و توسعه دانشگاه را در آینده نزدیک تحت الشعاع قرار خواهد داد.

گزارش پیوست (در دو فایل در ذیل همین متن) برای آشنایی مخاطبین گرانقدر با بخشی از اقدامات واحد برق دانشگاه سسیستان و بلوچستان تهیه و تنظیم شده است و با ادامه ی این روند گزارشهای آتی نیز تنظیم و تقدیم خواهد شد.

امتیاز به خبر :

فایل پیوست